امام جمعه شهرستان سیریک گفت: ایمان درختی است که اصلش یقین است و کسی که یقین دارد دارای ایمان استواری خواهد شد.
کد خبر: ۸۶۹۳۳۶۸
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳

به گزارش خبرنگارخبرگزاری بسیج استان هرمزگان حجت الاسلام والمسلمین علیرضا صفایی امام جمعه شهرستان سیریک صبح امروزدر جمع کارکنان ناحیه مقاومت بسیج سپاه سیریک اظهارکرد: یقین یک واژه کوتاه اما بسیار پرمعنی است خداونددر قرآن کریم یقین را در برابر شک ، ظن وریب قرار داده است ویقین یک حالت نفسانی است که اگردر انسان پیداشود باعث رشد وشکوفایی معنوی انسان خواهد شد.

وی، با اشاره به حدیثی نورانی از امیرالمومنین (علیه السلام) که فرمودند: ایمان درختی است که اصلش یقین است ادامه داد:یقین نور است و نور دوخاصیت دارد هم خودش روشن است و هم تاریکی ها را ازمیان بر می داردو کسی که به مرحله یقین می رسد ایمانش استوار ومحکم خواهد شد.یکی از راه های رسیدن به یقین تعبد و بندگی خداوند است یعنی در مسیر بندگی خداوند نباید پیرو هوای نفس باشیم .

حجت الاسلام صفایی در پایان، خاطر نشان کرد: یقین ازنگاه مولا امیرالمومنین (علیه السلام) دارای ثمراتی است اولین ثمره یقین صبر است وکسانی که به درجه یقین می رسند دارای صبر وشکیبایی دربرابرمشکلات وسختی ها هستند. دومین ثمره یقین زهد است یکی دیگراز ثمرات یقین صدق واخلاص است یعنی اینکه انسان تمام وجودش وقف خداباشدوفقط برای اوحرکت کند. دیگرین ثمره یقین رضا وخشنودی درمقابل خداوندودر برابر قضا وقدرالهی است و آخرین ثمره یقین نیز توکل است انسانی که یقین به رحمت و بزرگی و کرم خداوند دارد در تمام امور به او توکل می کند.

ارسال نظرات