گزارش قابل تامل یک روزنامه اصلاح طلب درباره تشدید رکود در دولت روحانی؛

روزنامه نزدیک به دولت: مقصر تعطیلی "ارج" دولت قبل است

روزنامه اصلاح طلب «قانون» در گزارشی نوشت: به گفته برخی کارشناسان بحث تعطیلی کارخانه ارج به ۷ سال پیش برمی‌گردد.
کد خبر: ۸۶۹۳۳۹۸
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج،  روزنامه اصلاح طلب «قانون» در گزارشی نوشت: به گفته برخی کارشناسان بحث تعطیلی کارخانه ارج به 7 سال پیش برمی‌گردد.

در ادامه این گزارش آمده است: بنابراین تمام این مشکلات و کاستی‌ها را می‌توان متوجه دولت قبل دانست که به دلیل عدم به کارگیری مدیران لایق و کارآمد، چنین سرنوشتی را برای چنین کارخانه بزرگی که جزو سرمایه‌های ملی کشور ماست، رقم زده است. بماند که مواردی از این دست به میزان زیاد، میراث‌های ماندگار دولت قبل برای کشور بوده است.

زمانی که بحث تعطیلی کارخانه‌ای بزرگ مثل ارج مطرح می‌شود باید دانست که به طور قطع این مساله، مساله یک روز و دو روز کارخانه‌ای باسابقه بسیار زیاد و حتی بیشتر از بسیاری از برندهای موجود در بازار مثل سامسونگ،نبوده و به طور مسلم زمان زیادی است که مدیران آن باچنین مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند. درباره این کارخانه نیز این اتفاقات از 7 سال پیش رقم خورده است از زمانی که در دوران فعالیت دولت قبل، تحریم‌های اقتصادی تحمیل شده به کشور باعث شد کمر بسیاری از کارخانه‌ها و صنایع شکسته شود. از زمانی که ورود گسترده کالاهای بی کیفیت چینی به کشور بازار تولیدات داخلی را به کسادی کشاند. از همان زمان بود که «ارج» هم بی اجر شد!

از همان زمان بود که تعدیل نیرو در این کارخانه شروع شد. با تمام این اوصاف مساله مهم در حال حاضر این است که مدیران این کارخانه به طور مصمم تاکید دارند که قصد تعطیلی این کارخانه را ندارند و هدف آن‌ها واگذاری است. در چنین شرایطی باید برای حفظ چنین ارگان صنعتی بزرگی از سوی دولت تلاش شود.

با تمام آنچه گفته شد، شواهد حاکی از آن است که کارخانه ارج در دوران دولت قبل دچار چنین وضعیت نابسامانی شده و بحث به‌روز نشدن ماشین‌آلات این کارخانه به ضعف مدیریتی موجود در این کارخانه در دوران احمدی‌نژاد برمی‌گردد. به گفته عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، ورشکستگی و تعطیلی شرکت ارج به 7 سال قبل بر می‌گردد و به روز نشدن ماشین آلات و انتصاب مدیران ناکارآمد در این کارخانه باعث شد تا این شرکت نتواند از پتانسیل خود استفاده کند. بهروز نعمتی، در واکنش به تعطیلی کارخانه ارج گفت: بسیاری از کارخانه‌های تولید داخل و مجموعه‌های مختلف صنعتی همانند گروه صنعت ملی با بیش از 35 کارخانه و 15 هزار نفر نیروی کار و بهترین برندهای کارخانه نساجی، علاوه بر شرکت ارج تعطیل شده‌اند. شرکت ارج امروز تعطیل نشده و ورشکستگی آن به 7 سال قبل بر می‌گردد، کارخانه‌های تولیدی و صنعتی در طول زمان به مدرن سازی تجهیزات نیازمند هستند و کارخانه ای همانند ارج که قابلیت رقابت با جنرال موتور را داشته باید با مدیریت مدیران و با تدبیر مورد بهسازی و نوسازی قرار می‌گرفت. زمانی که آقای پارسایی مدیرعامل مجموعه ارج بود، برای تامین حداقل‌های ممکن تکنولوژی‌های جدید تلاش فراوانی کرد اما متاسفانه هیچکس به تلاش‌های او اعتنا نکرد. به روز نشدن ماشین‌آلات و انتصاب مدیران نا کارآمد در این کارخانه باعث شد نتواند از پتانسیل خود برای تولید محصولات روز استفاده کند. متاسفانه این عوامل سبب شده  که در 7سال اخیر تصمیم به فروش این کارخانه گرفته شود، در حالی که کارخانه ارج در مقطعی به عنوان سوپر مارکت لوازم خانگی ضمن برند سازی انواع لوازم خانگی را تولید می‌کرد. متاسفانه مدیرانی در این کارخانه انتخاب شده و مسئولیت هدایت این مجموعه بزرگ را برعهده گرفتند که حتی یک بار از جلوی در بازار صنعت رد نشده بودند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار