یکی از ایام دعا برای امام زمان علیه السلام ماه مبارک رمضان است به خصوص شب های این ماه شریف زیرا که این ماه بهار دعا کردن و این دعا(دعا برای امام عصر (عج)) هم بهترین دعاها است.
کد خبر: ۸۶۹۳۳۹۹
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰

به خبرگزاری بسیج؛ مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه ثارالله گفت:خدایا! این ماه رمضان است... از تو می خواهم که جانشین و وصی محمد (ص) و قیام کننده به عدالت از اوصیاء محمد (ص) که درودهایت بر او و ایشان باد را یاری نمایی، یاریت را بر آنان معطوف بدار.
یکی از ایام دعا برای امام زمان علیه السلام ماه مبارک رمضان است به خصوص شب های این ماه شریف، زیرا که این ماه بهار دعا کردن و این دعا دعا برای امام عصر (عج) هم بهترین دعاها است. از همین روی از شخص آن حضرت (عج) که خداوند فرجش را برساند اَمر و اهتمام به دعای افتتاح در شب های این ماه رسیده است. بنابراین، از خواندن آن غافل مشو که دعایی است نفیس و جامع مطالب دنیا و آخرت.

و نیز موید این مطلب است آنکه رئیس محدثین شیخ بزرگوار صدوق در کتاب فضائل شهر رمضان به سند خود از حضرت امام رضا علیه السلام آورده که درباره خوبی های ماه رمضان فرمودند:کارهای نیک در ماه رمضان پذیرفته می شود و بدی ها آمرزیده می شود، هر کس در ماه رمضان یک آیه از کتاب خدا را بخواند چنان است که کسی در ماه های دیگر ختم قرآن کند و هر که در این ماه به روی برادر مومنش بخندد روز قیامت او را ملاقات نکند جز اینکه در روی او خنده آورد و وی را به بهشت مژده دهد و هر کس در این ماه مومنی را یاری کند خدای تعالی او را در گذشتن از صراط یاری کند، روزی که پاها در آن خواهد لغزید و هر که در این ماه خشم خود را فرو گیرد خداوند روز قیامت خشم خود را از او بازدارد و کسی که در آن اندوهگینی را دادرس شود خدایش از بیم بزرگ روز قیامت در امان دارد.

در ادامه فرمودند "ماه رمضان ماه برکت، ماه رحمت، ماه مغفرت توبه و بازگشت است، هرکس در ماه رمضان آمرزیده نشود پس در چه ماهی آمرزیده خواهد شد؟ پس از خداوند بخواهید که روزه را از شما شما بپذیرد و آن را آخرین بار شما قرار ندهد و این که شما را در این ماه برای فرمانبرداریش توفیق بخشد و از نافرمانیش محفوظ بدارد که او بهترین سئوال شدگان است.

پیش تر گفتیم که دعا برای تعجیل و گشایش امر مولایمان حضرت حجت علیه السلام از اقسام یاری و کمک است که در این جهت شریف یاری کردن مومن تاکید شده این که در این ماه مبارک به آن عمل شود بدون شک یاری کردن امام علیه السلام بهترین و تمام ترین اصناف یاری کردن است.

و گواه بر آنچه ذکر شد از اهتمام به آن در ماه رمضان، دعایی است که در کتاب «اقبال» و «زادالمعاد» از امام چهارم سید العابدین و فرزندش ابوجعفر باقر علیهماالسلام روایت آمده که اولش چنین است: «اللهم هذا شهر رمضان ... و در آن آمده: اسالک ان تنصر خلیفه محمد و وصی محمد و القائم بالقسط من اوصیاء محمد صلواتک علیه و علهیم اعطف علیهم نصرک...» خدایا! این ماه رمضان است... از تو می خواهم که جانشین محمد (ص) و وصی محمد (ص) و قیام کننده به عدالت از اوصیاء محمد (ص) –که درودهایت بر او و ایشان باد- را یاری نمایی، یاریت را بر آنان معطوف بدار.

و نیز شاهد بر آن است روایتی که ثقه الاسلام محمد بن یعقوب کلینی در کتاب «الصوم فروع کافی» از محمد بن عیسی به سند خود از امامان آورده که فرمودند: این دعا را شب بیست و سوم ماه رمضان در حال سجده و برخاستن و نشستن و در هر حال تکرار می کنی و نیز هر قدر که توانی و هرگاه که به یادت آمد در دوران زندگیت، پس از حمد خدای تبارک و تعالی و درود بر پیامبر صل الله علیه وآله بگو: « اللهم کن لولیک ...؛ خداوندا برای ولی خودت حجت بن الحسن در این ساعت و هر ساعت سرپرست و نگهدار و یاور و راهنما و پیشوا و مددکار باش تا این که او را در زمین خویش (فرمانروای) مطاع گردانی و رد آن دورانی طولانی بهره مند سازی.

این حدیث شریف دلالت دارد بر این که دعا برای آن امر بزرگ (زودتر شدن ظهور) در شب بیست و سوم ماه رمضان مهمتر و موکدتر است از وقت ها و زمان های دیگر. همچنان که در ماه رمضان از سایر ماه ها تاکید بیشتری دارد به جهت این که جهات استجابت و روی آوردن به درگاه خداوند و پاداش در آن شب جمع است و نیز فرشتگان و روح در آن شب فرود می آیند و درهای فتح و رحمت آنقدر گشوده می شود که در شب های دیگر گشوده نشوند و بلکه از صریح بعضی از روایات به دست می آید که آن شب همان شب قدر است.


ارسال نظرات