یک تحلیلگر انرژی ایرانی مقیم آمریکا اعلام کرد ارائه وام 2.5 میلیارد یورویی روسیه به ایران علی رغم اعمال تحریم های غرب علیه این کشور نشان می دهد روسیه توسعه روابط اقتصادی خود با ایران را متوقف نمی‌کند.
کد خبر: ۸۶۹۳۴۰۱
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج،  به نقل ا اسپوتنیک، امید شکری، کارشناس ایرانی  حوزه انرژی مقیم آمریکا طی مصاحبه ای با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه اعلام کرد ارائه وام 2.5 میلیارد یورویی مسکو به تهران نشان می دهد تحریم های غرب نیز نمی تواند مسکو را از توسعه روابط اقتصادی با ایران باز دارد.

اظهارات این کارشناس انرژی در حالی ارائه شده است که طی چند روز گذشته معاون وزارت اقتصاد روسیه از آمادگی این کشور برای ارائه 2.5 میلیارد یورو وام به تهران خبر داده است.

شکری تأکید کرد این وام در حالی از سوی مسکو به ایران پرداخت می شود که این کشور هم با بحران تحریم های غرب روبرو است و هم در حال ساخت یک پل 4.5 میلیارد دلاری برای اتصال شبه جزیره کریمه به خاک روسیه است.

وی افزود این وام نشان دهنده تمایل دو کشور برای توسعه روابط اقتصادی دو جانبه و رساندن آن به سطوح جدیدی هستند.

این کارشناس انرژی تأکید کرد بسیاری از شرکت های نفتی بزرگ روس از جمله لوک اویل و گازپروم در حال بازگشت به ایران هستند تا به همکاری دو جانبه در حوزه انرژی ادامه دهند.

هم اکنون دو طرف در حال مذاکره برای آغاز همکاری در قراردادهای جدید هستند.

شکری همچنین تأکید کرد تحریم های غرب علیه ایران نیز دو کشور را از توسعه روابط و همکاری در حوزه های اقتصادی دور نکرده است.

امید شکری افزود شرکت‌های روس که در اجرای پروژه‌های بزرگ با ایران همکاری دارند نیز تلاش خود را برای عمل به تعهدات در زمان بندی تعیین شده به کار بسته اند.

بیش از یک سال است که آمریکا و اتحادیه اروپا با هدف فشار بر روسیه و تضعیف این کشور در بحران شبه جزیره کریمه، تحریم‌های اقتصادی  علیه این کشور وضع کرده اند و اخیرا نیز اروپایی ها این تحریم های علیه روسیه را تمدید کردند.

ارسال نظرات