گروه دیده‌بان حقوق بشر سوریه با بیان اینکه 41 غیر نظامی این کشور در حملات هوایی «ائتلاف» به رهبری آمریکا کشته شده‌اند تأکید کرد 28 نفر از «نیروهای دموکراتیک سوریه» هم در این حملات جان خود را از دست داده‌اند.
کد خبر: ۸۶۹۳۴۱۱
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج، گروه موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» امروز یکشنبه با عناصر داعش در اطراف شهر «منبج» درگیر شد.

گروه «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» اعلام کرد که عناصر داعش به مراکز تجمع نیروهای دموکراتیک در غرب منبج پاتک زده‌اند ولی این حملات تلفاتی در پی نداشته است.

به گزارش این گروه، این درگیری‌ها همزمان با حملات هوایی ائتلاف موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا در این شهر همراه است.

بنا بر این گزارش، از 31 ماه می (ماه گذشته) تا به امروز در جریان حملات هوایی آمریکا به مناطق مختلف منبج و روستاهای اطراف آن 41 غیر نظامی از جمله 16 کودک و 10 زن کشته شده‌اند.

دیده بان همچنین اعلام کرد که امروز نیز در جریان حملات این ائتلاف به منبج 6 غیر نظامی جان خود را از دست داده اند و 30 داعشی نیز کشته شده اند.

به گزارش این گروه، 5 نفر از نیروهای دموکراتیک سوریه نیز در جریان این حملات هوایی کشته شدند تا شمار نیروهایی که از اواخر ماه گذشته از این گروه کشته شده اند به 28 نفر برسد.

برخی از منابع موثق نیز خبر دادند که گروه داعش از استان «رقه» و از شهر «الباب» واقع در ریف شمال شرق حلب در حال وارد کردن تجهیزات به منبج است.
ارسال نظرات