عملیات ناکام داعش برای نفوذ به حومه شرقی دمشق

تروریست‌های داعش قصد داشتند با تجهیزات سنگین نظامی ارتفاعات «ارینبة» را اشغال و پس از آن وارد شرق دمشق شوند که با اقدام به موقع نیروهای سوری این عملیات ناکام ماند.
کد خبر: ۸۶۹۳۴۲۸
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج، عناصر تروریستی داعش از صبح امروز با تجهیزات سنگین نظامی از جمله دو کامیون انتحاری و 10 خودروی مجهز به دوشکا از مناطق بیابانی شرق استان دمشق حملاتی را به مواضع نیروهای سوری آغاز کردند.

تروریست‌ها در گام نخست با ارسال دو کامیون انتحاری که حاوی صدها کیلوگرم مواد منفجره بود تلاش کردند ارتفاعات «ارینبة» را در حومه شرقی دمشق اشغال کنند، اما با اقدام به موقع ارتش سوریه، این کامیون‌ها قبل از نزدیک شدن به ایستگاه ایست و بازرسی منهدم شدند.

 عناصر داعش پس از تلاش ناموفق برای انهدام خطوط مقدم دفاعی ارتش سوریه، از محورهای مختلف، حملات زمینی را با خودروهای مجهز به دوشکا شروع کردند.

درگیری میان نیروهای سوری و عناصر تروریستی در حومه شرقی استان دمشق بیش از 4 ساعت ادامه یافت و در نهایت با انهدام 5 خودروی مجهز به آتش بار سنگین، تروریست‌ها مجبور به عقب نشینی از منطقه شدند.

یک منبع میدانی گفت: اجساد ده‌ها تن از عناصر تروریستی داعش پس از شکست در این محور بر روی زمین مانده و همرزمان آنان از منطقه متواری شدند.

وی افزود: تروریست‌ها در تلاش بودند با اشغال ارتفاعات ارینبة یگ گام دیگر به فرودگاه نظامی «الضمیر» نزدیک شوند.

این منبع میدانی خاطرنشان کرد: عناصر داعش علاوه بر این که در پی اشغال فرودگاه راهبردی الضمیر هستند، قصد دارند به حومه شرقی دمشق نفوذ کنند.

 عناصر داعش با در اختیار داشتن مساحت وسیعی از بیابان‌های شرق سوریه در چندین مرحله تلاش کردند به حومه شرقی دمشق نفوذ کنند که تاکنون با شکست روبه رو شده‌اند.

بیابان‌های شرق سوریه به مکانی برای انتقال تجهیزات، نیروهای تروریستی و مجهز کردن خودروهای انتحاری تبدیل شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار