از تمبر خرس قهوه‌ای در یاسوج رونمایی شد

در آخرین روز از هفته محیط زیست از تمبر خرس قهوه‌ای به عنوان گونه شاخص حیات وحش جانوری محیط زیست کهگیلویه‌وبویراحمد رونمایی شد.
کد خبر: ۸۶۹۳۴۶۴
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۱
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد در این آیین خرس قهوه‌ای را از گونه‌های نادر حیات وحش این استان دانست و افزود: ارتفاعات کهگیلویه و بویراحمد به‌ویژه پارک ملی دنا یکی از زیستگاه‌های ارزشمند  این گونه جانوری است.

سید اسدالله هاشمی افزود: رونمایی از تمبر خرس قهوه‌ای فرصت خوبی برای معرفی این گونه جانوری و نیز فرهنگ‌سازی برای مشارکت مردم در امر حفاظت از محیط زیست و گونه های نادر جانوری حیات وحش است.

وی تصریح کرد: بهره‌گیری از ظرفیت کار اطلاع رسانی و فرهنگی پست به عنوان یک دستگاه پرمخاطب و خدمات‌رسان در امر فرهنگ‌سازی حفظ محیط زیست از دیگر مزایای این کار است.

هاشمی وسعت مناطق حفاظت شده کهگیویه و بویراحمد را 312 هزار هکتار عنوان و بیان کرد: این استان دارای بیش از 150گونه جانوری، 45 گونه پستاندار و 240گونه پرندگان نادر است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین با بیان اینکه فرهنگسازی لازمه حفظ محیط زیست است اظهار داشت: باید اهمیت نقش محیط زیست در زندگی سالم و پایدار تبلیغ و اطلاع‌رسانی شود.

حجت‌الاسلام ابوالفتح میرمحمدی افزود: جلوگیری از دخل و تصرف غیرقانونی در محیط زیست و جوگیری از شکار غیرمجاز گونه‌های حیات وحش نیازمند برخوردهای بازدارنده و جدی‌تر است

وی با بیان اینکه کهگیلویه وبویراحمد از لحاظ طبیعت زیبا و گونه‌های گیاهی و جانوری شرایط کم نظیری دارد تصریح کرد: باید بیش از پیش برای حفظ این طبیعت و گونه‌های منحصر به فرد تلاش کرد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: رونمایی از تمبر خرس قهوه‌ای  یک فعالیت فرهنگی در راستای صیانت بیشتر از این گونه شاخص و دیگر گونه‌های جانوری استان است.

ارسال نظرات