خداباوری پایه زندگی اخلاقی است

استاد حوزه و دانشگاه خداباوری پایه زندگی اخلاقی دانست و گفت: قرآن سلامت نهادهای فردی و اجتماعی و روح قوانین آنها را مبتنی بر خداباوری و دین باوری مطرح کرده است.
کد خبر: ۸۶۹۳۵۱۷
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۶

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، حجت‌الاسلام محمدعلی برادران در اولین جلسه درس اخلاق پایوران سپاه ناحیه زرندیه با اشاره به ویژگی‌های ماه مبارک رمضان اظهار داشت: ماه مبارک رمضان ماهی که در آن شیاطین در غل و زنجیر هستند.

وی افزود: رمضان برای شروع خیلی از کارها و گرفتن تصمیمات بزرگ زمان بسیار مغتنمی است و با توجه به اینکه دین اسلام کامل‌ترین دین‌هاست لذا موفقیت و عاقبت بخیری در دنیا و آخرت و به طور کلی سعادت بشر در پیروی از تعلیمات دین مبین اسلام توسط پیامبراسلام(ص) و ائمه معصومین(ع) است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره سخنان پیامبر(ص) به ابوذر گفت: ابوذر پس از پیامبر اسلام(ص) تقیه را در پیش گرفت ولی بعد از چند سال دیگر تاب تحمل ستم کاری خلیفه وقت خود را نیاورد و آغاز به مبارزه با او و روشنگری بین مردم نمود.

حجت‌الاسلام برادران خداباوری را اولین درس پیامبر رحمت(ص) به صحابی خویش دانست و افزود: ابوذر، انسان نمونه و الگوى والايى است، براى همه آنان كه مى‌خواهند در مكتب اسلام  و در تربيت دينى، چگونه بودن  را بياموزند.

وی ادامه داد: آنچه ابوذر از پيامبر مى‌آموزد، درس‌هايى است متعالى‌تر از آنچه ديگران در فكر فرا گرفتن آن هستند از این‌رو پیامبر(ص) در ابتدای سفارشات خود خداباوری  را به ابوذر تاکید می‌کند چرا که خداباوری جلوی انسان را از هر شرارتی می‌گیرد .

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: از منظر قرآن اگر دین و خداباوری از اندیشه بشر حذف شود دیگر هیچ ضمانتی برای زندگی اخلاقی و معیشت اخلاقی انسان‌ها وجود نخواهد داشت از این‌رو خداباوری پایه زندگی اخلاقی است.

حجت‌الاسلام برادران در پایان خاطرنشان کرد: خداوند در آیات مختلف درباره گناهان و اعمال بد انسان‏‌ها میگوید آیا شماها باور ندارید که روزی با خدای خود ملاقات خواهید کرد و حساب و کتابی درکار است. خداوند در سوره بقره وقتی میگوید به صبر و نماز استعانت کنید بعد میفرماید نماز برای خاشعین سهل و آسان است و درادامه می‏گوید خاشعین کسانی هستند که باوردارند روزی با خدای خود ملاقات خواهند کرد. یعنی تمام اتفاقات مثبت قرآنی بر روی خداباوری و باور به قیامت است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات