"بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی اشکال‌تراشی نکنند"
استاندار مرکزی گفت: متأسفانه همراهی و انعطاف سازمان تامین اجتماعی مورد رضایت نیست، که در سطح کلان، منطقه و ستاد اقتصادمقاومتی باید به حال این موضوع فکر کنند چراکه با این شرایط و نبود همکاری بین دستگاه‌های مرتبط با واحدهای تولیدی به ویژه تأمین اجتماعی رونق اقتصادی در کشور و استان محقق نخواهد شد.
کد خبر: ۸۶۹۳۵۲۲
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۳

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، محمود زمانی‌قمی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به بررسی مشکلات واحدهای صنعتی استان در جلسات ستاد راهبردی اقتصادمقاومتی اظهار داشت: بسیاری از مشکلات واحدهای صنعتی استان در 10 جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی بررسی شد و بسیاری از مشکلات واحدها در حال مرتفع شدن است.

وی افزود: در این مدت به بسیاری از واحدهای بزرگ صنعتی سرکشی کردیم که بخشی از مشکلات این واحدها در حال حل شدن و بخشی نیز حل شده، مطالبی که در این جلسات مصوب می‌شود باید توسط مدیران عملی شود همه مدیران موظف هستند که این مصوبات را اجرایی سازند.

استاندار مرکزی ادامه داد: یکی از واحدهایی که در استان رفع مشکل شده و از بزرگترین واحدهای گره‌گشایی شده است اینکه با وجود کارکرد 10 درصدی در سال گذشته اکنون با تولید 80 درصدی مشغول فعالیت است ولی باید توجه داشت که مشکلات در یک شب ایجاد نشده‌اند و در یک شب نیز از بین نمی‌روند.

زمانی‌قمی اقدامات صورت گرفته در راستای رفع مشکلات واحدهای تولیدی را در استان رضایت‌بخش ارزیابی کرد و گفت: تیم اقتصادی استان بسیار فعال و خوب تمامی مشکلات و موانع را پیگیری و رصد کرده و با برنامه‌ریزی‌های لازم درصدد رفع مشکلات برآمده است و تمام اقدامات انجام شده در اسن راستا تاکنون به صورت جزئی و کلی موجود، مستند و آماده ارائه است.

وی افزود: سرمایه‌گذاری‌های خوبی صورت گرفته که در نتیجه هزار ساعت مذاکره دولت با سرمایه‌گذار محقق شده و نمونه‌ای از آن نیروگاه 1200 مگاوات تولید برق در شهر ساوه است که نقش به‌سزایی را در ایجاد اشتغال و افزایش تولیدات استان می‌تواند داشته باشد.

استاندار مرکزی تصریح کرد: هدف ما به رونق رساندن تمامی واحدهای تولیدی استان است بنابراین باید مصوبات این جلسات پیگیری و انجام شوند البته نباید انتظار معجزه داشته باشیم  بایستی با نظم و انضباطی ویژه به‌دنبال حل مشکلات موجود باشیم چراکه همه تکلیف داریم که واحدهای تولیدی اعم از صنعتی، کشاورزی و معدنی را به رونق برسانیم و حداقل بخش‌هایی که امکان آن وجود دارد امسال راه‌اندازی شوند.

زمانی‌قمی ادامه داد: دولت در موضوع رونق بخشی واحدهای تولیدی جدی است و برای تحقق این امر بانک‌ها را نیز موظف به همکاری در ارائه تسهیلات کرده که بانک‌ها می‌بایست در این امر نهایت همکاری را داشته و با موضوعات جزئی به‌دنبال رد کردن پروژه‌ها نباشند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود ضمن اشاره به مسائل و مشکلات واحدهای صنعتی با سازمان تامین اجتماعی گفت: همراهی و انعطاف سازمان تامین اجتماعی مورد رضایت نیست، در سطح کلان، منطقه و ستاد اقتصادمقاومتی باید به حال این موضوع فکر کنند.

استاندار مرکزی در پاسخ به طرح مسائل قانونی از سوی مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی گفت: مدیران دستگاه‌هایی که واحدهای صنعتی و تولیدی با آنان در ارتباط هستند فقط نباید به منظور رفع تکلبف به تشریح قوانین خود بپردازند، این قوانین دست و پاگیر را همه می‌دانند از این مدیران انتظار می‌رود برای حل مشکل و رونق کسب و کار راهکارهای اصولی ارائه دهند و رایزنی با مدیران بالادستی داشته باشند در غیر این صورت کار پیش نخواهد رفت.

زمانی‌قمی تصریح کرد: تکلیف بخشی از اعتبارات عمرانی امسال به عنوان کمک‌های فنی و اعتباری که به بخش صنعت و معدن تخصیص یافته است در شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان مشخص می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر چیزی در این جلسات، فرصت انتشار پیدا می‌کند حتما پاسخ‌های منطقی در کنار آن هم فرصت انتشار پیدا کند تا ابهامات افکار عمومی برطرف شود، نمونه‌ای از این بی‌توجهی‌ها خبر تکذیب کمک پتروشیمی شازند به تیم استقلال خوزستان بود که با وجود مطرح شدن از سوی مدیرعامل شرکت پتروشیمی و اعلام آمادگی این شرکت برای کمک به ورزش استان مرکزی این خبر انتشار نیافت اگر برای افکار عمومی ارزش قائل هستیم باید ابهامات عمومی را رفع کنیم به این مهم توجه کنید تا مجبور نشوم تصمیماتی بگیرم که حق دولت استیفا شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات