رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک خبر داد
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک گفت: بخش خصوصی آمادگی لازم به منظور همکاری در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام استان مرکزی را با استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی دارد.
کد خبر: ۸۶۹۳۵۲۹
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۴

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، محمدرضا جعفری پیش از ظهر امروز در جلسه گفت‌وگو دولت با بخش خصوصی با اشاره به پروژه‌های نیمه تمام در سطح استان اظهار داشت: یکی از معضلاتی که استان و به تبع کشور با آن مواجه است پروژه‌های نیمه تمام است.

وی افزود: تعدادی از طرح‌های نیمه‌تمام با پیشرفت فیزیکی 10 تا 90 درصد در استان مرکزی است و بخش خصوصی به عنوان بخشی که همیشه در کنار دولت است این آمادگی و ظرفیت را دارد که در اجرای این پروژه‌ها همکاری لازم را داشته باشد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک تصریح کرد: دولت عزم خود را برای خروج غیرتورمی از رکود جزم کرده که مبنی بر مصوبه هیئت دولت در 19 اردیبهشت ماه به منظور خروج غیرتورمی از رکود بدهی‌های غیرجاری و چک‌های برگشتی برای واحدهای کوچک و متوسط بین 50 تا 100 کارگر را مستثنی کرده است.

جعفری ادامه داد: وضعیت صنعت به گونه‌ای است که در تنگنا قرار گرفته و باید تلاش شود تا با همکاری، تعامل و هم‌افزایی در زمینه خروج از این تنگنا گام برداشته شود که به این منظور ارائه تسهیلات به واحدهای کوچک و متوسط بدون در نظر گرفتن معوقات قبلی راهکاری مناسب برای فعال کردن این واحدها خواهد بود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک با اشاره به واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام از سوی دولت به بخش خصوصی گفت: باید از ظرفیت شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت در زمینه شناساندن این پروژه‌ها به فعالان اقتصادی استفاده شود که در این راستا اتاق بازرگانی می‌تواند با برگزاری همایش و معرفی این پروژه‌ها از ظرفیت تمامی فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در اجرای این پروژه‌ها استفاده کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید برنامه‌ریزی به منظور جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در دستور کار قرار گیرد و در این همایش تمامی پروژه‌های نیمه‌تمام شناسایی و احصا شده استان در اختیار سرمایه گذاران قرار گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات