رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از اختصاص 44 میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در لرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۶۹۳۵۶۷
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، بازدار در نشست خبری گفت: 44 میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی لرستان در سال 95 اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه امسال ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در استان لرستان از1.1 به 1.6 افزایش می یابد و این افزایش خوبی محسوب می شود، افزود: سال گذشته 33 میلیارد تومان تسهیلات خط ویژه مکانیزاسیون در استان تخصیص یافت که 22 میلیارد تومان این تسهیلات جذب شد.

وی با اشاره به اینکه تکمیل و بهره برداری از شش پروژه ایستگاه پمپاژ آب در سطح استان از اولویت های جهاد کشاورزی لرستان است، تصریح کرد: با بهره برداری از این ایستگاههای پمپاژ 3450 هکتار از اراضی دیم آبیاری می شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه 128 واحد راکد و نیمه کاره بخش کشاورزی در استان لرستان شناسایی شده است که طبق پیش بینی به عما آمده باید تا سال 96 در قالب برنامه های اقتصاد مقاومتی به بهره برداری برسند، گفت: با بهره برداری ازاین واحدها برای 936 نفر اشتغال ایجاد می شود.

بازدار با اشاره به اینکه 14 پروژه و 194 زیر پروژه اقتصاد مقاومتی توسط این سازمان در سامانه نیپا ثبت شده است، اظهار کرد: اجرای این پروژه ها در سال 95، نیازمند تخصیص 500 میلیارد تومان و در سال 96 نیازمند تخصیص 771 میلیارد تومان است.

وی از گندم، دانه های روغنی مانند کلزا، چغندر، حبوبات، شیر خام، گوشت مرغ و آبزیان به عنوان محصولات استراتژیک استان نام برد و بیان کرد: در این راستا بسته حمایتی محصولات استراتژیک استان تدوین شده است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: در قالب برنامه های اقتصاد مقاومتی این سازمان امسال 5600 تن و سال آینده 8700 تن کلزا در استان تولید می شود. همچنین پیش بینی شده است که تولید گندم به 448 هزار تن، تولید شیر به 456 هزار تن و تولید گوشت قرمز به 53 هزار تن افزایش یابد.

بازدار توسعه سامانه آبیاری تحت فشار در استان را ازاولویت های این سازمان در سال 96 برشمرد و افزود: 185 هزار هکتار اراضی آبی در استان داریم که 39 هزار هکتار آن تحت آبیاری فشار است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته 5600 تا شش هزار هکتار اراضی استان تحت پوشش آبیاری بارانی قرار گرفتند.

ارسال نظرات