روابط عمومی سازمان محیط زیست استان با ارسال نامه ای اعلام کرد، طرح حفاظت و توسعه پایدار كوهستان زاگرس مركزی در شورای برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری تصویب شد.
کد خبر: ۸۶۹۳۵۷۵
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۵:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ پس از درج خبر انتقادات استاندار محترم چهارمحال وبختیاری در زمینه به تصویب نرسیدن کلیات طرح حفاظت و توسعه پایدار کوهستان مرکزی زاگرس و انتقاد شدید از عملکرد سازمان حفاظت محیط زیست کشور؛ بر اساس گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری که یک نسخه از آن به خبرگزاری بسیج استان رسید، اعلام شده که کلیات این طرح تصویب شده است.

متن کامل گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری به شرح ذیل، بدون هرگونه دخل و تصرف تقدیم حضور مخاطبان عزیز می شود:

طرح حفاظت و توسعه پايدار كوهستان زاگرس مركزي در شورای برنامه ریزی چهارمحال و بختياري تصویب شد

با تصویب طرح حفاظت و توسعه پايدار كوهستان زاگرس مركزي توسط شورای برنامه ریزی استان، دبیرخانه این طرح در سازمان مديريت و برنامه ريزي چهارمحال و بختياري، تاسیس و فعال خواهد شد.

به گزارش اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری، شهرام احمدی گفت: طرح حفاظت از تنوع زیستی زاگرس مرکزی با همکاری‌ سازمان حفاظت محیط زیست و ارگان‌های ذیربط به‌ویژه وزارت کشور، استانداری‌ها و فرمانداری‌ها، سازمان‌های دولتی و غیردولتی درسطح ملی، استانی و محلی (وزارت نیرو، جهاد کشاورزی، سازمان امور عشایری کشور، سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری کشور، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، تشکل‌های مردم‌نهاد و نمایندگان جامعه محلی)، برنامه جامع و بلند‌مدت حفاظت و توسعه پایدار کوهستان زاگرس مرکزی را تدوین نموده است. مدیرکل حفاظت محیط زیست استان افزود: این برنامه الگویی از اقدامات فرابخشی است که در صورت موفقیت نتایج قابل اعتنای آن می‌تواند از برنامه ششم توسعه کشور به تمامی منطقه رویشی زاگرس تعمیم یابد. احمدی هدف از طراحی سیستم مدیریت در این برنامه را تبیین نقش مناسب دست اندرکاران توسعه کوهستان زاگرس مرکزی و دستیابی به ساختاری تسهیل گر، چابک، کوچک و غیر متمرکز برای سازمان های دولتی در تعامل با سایر ذینفعان مانند بخش خصوصی، سازمان های مردم نهاد، مدیریت های محلی و بهره برداران عرفی به منظور تحقق اهداف فرابخشی توسعه پایدار و متوازن کوهستان متضمن حفظ و ارتقای تنوع زیستی عنوان کرد.

وی اظهار داشت: دبیرخانه اجرایی در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، مستقر خواهد شد و می تواند کانون برنامه ریزی ها برای توسعه پایدار کوهستان قرار گیرد. مدیرکل حفاظت محیط زیست استان؛ تسهیلگری جهت تقویت و ایجاد هماهنگی و همکاری بین ذینفعان، پایش و ارزشیابی نتیجه مدار اجرای برنامه حفاظت و توسعه پایدار کوهستان زاگرس مرکزی و برنامه های مدیریتی و برنامه کاری سالانه در مناطق آبخیز مدیریتی، برگزاری نشست های علمی و بحث و گفتگو درباره کوهستان زاگرس را ازجمله وظایف این دبیرخانه برشمرد. وی همچنین؛ تشخیص کمبودها و نواقص موجود و انتقال آن به بدنه تصمیم سازی و تصمیم گیری کوهستان زاگرس مرکزی و اطلاع رسانی به گروه های ذینفع و ذیربط کوهستان زاگرس مرکزی، انتقال و ارتباط با تجربه های موفق ملی و فرا ملی، استقرار سیستم اطلاعات مدیریتی کوهستان زاگرس مرکزی در مرکز اطلاع رسانی تنوع زیستی کوهستان زاگرس مرکزی را از دیگر وظایف این دبیرخانه نام برد.

کوهستان زاگرس مرکزی با مساحت سه میلیون و یکصد هزار هکتار، تقریباً تمام استان چهارمحال ‌و ‌بختیاری را دربر می گیرد. کهگیلویه ‌و‌ بویراحمد، فارس و اصفهان نیز از استانهایی هستند که توسط طرح حفاظت از تنوع زیستی زاگرس مرکزی محدوده مناطق آبخیز مدیریتی در آنها تعریف شده‌است.


ارسال نظرات