مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد از اعزام ۶۰۰ روحانی به مساجد و روستاهای استان یزد در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد.
کد خبر: ۸۶۹۳۵۷۸
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۵:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌ الاسلام سید محمدشریف حسینی کوهستانی با اشاره به استقبال بیشتر مردم از برنامه های مساجد در ماه مبارک رمضان به ویژه شرکت گسترده‌تر مردم در نمازهای جماعت اظهار داشت: تعداد زیادی روحانی به مساجد مناطق شهری و روستایی استان که فاقد روحانی بودند، اعزام شده اند.

وی با بیان اینکه روحانیون از از استان یزد و استان قم به مناطق مورد نظر اعزام شده اند، عنوان کرد: ۶۰۰ روحانی در این ایام کار تبلیغ دین و پاسخ به سئوالات مردم را بر عهده دارند.

حسینی کوهستانی یادآور شد: برگزاری جلسات ختم قرآن مجید، بیان احکام و حتی برگزاری مسابقات فرهنگی در کنار نمازجماعت از برنامه های روحانیون اعزامی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به اینکه به احتمال زیاد تعداد روحانیون اعزامی به مناطق مختلف و مساجد شهری و روستایی در شب های قدر افزایش می یابد، تصریح کرد: برای شب‌های قدر نیز با همکاری و هماهنگی هیئت امنای مساجد برنامه ریزی های لازم صورت گرفته است.

حسینی کوهستانی با بیان اینکه ماه رمضان ماه خدا و مساجد نیز خانه خدا هستند، افزود: تلاش شده تا با ایجاد جذابیت بیشتر در برنامه های مساجد توسط روحانیون اعزامی، خانه های خدا در ماه خدا رونق بگیرد و ضیافت باشکوه رمضان به بهترین نحو برگزار شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد همچنین از اجرای طرح تلاوت نور در مساجد استان یزد خبر داد و اظهار داشت: در قالب این طرح در هر روز از ماه مبارک رمضان یک صفحه از قرآن کریم تلاوت می‌شود.

وی، روانخوانی، روخوانی، تجوید قرآن کریم، برگزاری مراسم‌های مذهبی، برگزاری محافل قرآنی و... و. را از دیگر برنامه هایی برشمرد که با همکاری مردم، ادارات، و هیئت های مذهبی در مساجد استان یزد برگزار می شود.

حسينی كوهستاني همچنین یادآور شد: در ماه مبارک رمضان کارگاه‌های تفسیر قرآن کریم، آموزش احکام دینی و مسابقات فرهنگی و قرآنی نیز توسط مبلغان و روحانیون اعزامی به مناطق مختلف استان یزد پیش بینی شده و بسیاری از آنها در حال اجرا است.

مهر/





    ارسال نظرات