خبرهای داغ:
امام جمعه گیلانغرب:

مدیران اجرایی به جای نظریه پردازی به مشکلات مردم رسیدگی کنند

امام جمعه گیلانغرب گفت: در یک جامعه وقتی مجال بر انتقادهای سازنده و دلسوزانه بسته شود از سویی میدان برای خود ستایی و دگر ستایی و چاپلوسی ها بازمی شود و انگاه دیگر خبری از توسعه و پیشرفت و درک الام و دغدغه های مردم محروم نیست .
کد خبر: ۸۶۹۳۶۳۵
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، امام جمعه گیلانغرب در همایش یک روزه اعضای تیم های امر به معروف و نهی از منکر دستگاه های اجرایی گیلانغرب طی سخنانی اظهار کرد:همه نسبت به اعمال و رفتار خود و افراد جامعه مسئول هستیم و از این رو تکلیف داریم در راستای تحقق فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر با جدیت گام برداریم.

 حجت الاسلام محمدطاها مهری گفت: باید از تمام ظرفیت ها و امکانات موجود برای نهادینه کردن فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه استفاده کرد و فلسفه و انبیا و اولیای الهی نیز تحقق همین امر مهم بوده است.

 وی همچین ابراز داشت : امر به معروف و حتی انتقاد سازنده و دلسوزانه به منظور نیل به یک رویه متعالی تر در جامعه به نوعی برای همه ما تکلیف است و امروز اگر کسی از مدیرو یا مسئولی  از دیدگاه مشفقانه و دلسوزانه انتقاد میکند باید  ان مسئول با سعه صدر  و اغوش باز پذیر ا باشد.

حجت الاسلام مهری  تصریح نمود :در همه حال مسئولان باید پذیرای نقدهای دلسوزانه ای باشند که دغدغه های مردم و کاستی ها را توام با  راهکارهای عقلایی برای برون رفت از انها را ارائه میدهند  ، انها نباید در پاسخ به این نقادیهای به حق با حساسیت و پرخاشگری برخورد کنند و انتقاد به عملکرد شخصی مدیر را به کلیت دولت محترم بسط دهند .

  وی ابراز داشت : در یک جامعه وقتی مجال انتقادهای سازنده و دلسوزانه بسته شود  از سویی میدان برای خود ستایی و دگر ستایی و چاپلوسی ها باز می شود و انگاه است که دیگر خبری از توسعه و پیشرفت ،درک دردو دغدغه های مردم محروم  نیست .

 امام جمعه گیلانغرب با عنوان این مطلب که برخی با فرافکنی سعی در  تطهیر عملکرد ضعیف خود را دارند گفت :اقای مدیر وقتی شما انتقاد از عملکرد انفعالی شخص خود را به مجموعه بزرگتر یعنی دولت بسط میدهید یعنی در صدد فرافکنی هستید ، یک مدیر نباید با فرافکنی و تخریب و توهین به منتقدان دلسوز  سعی در تطهیر عملکرد ضعیف و مسکون و منفعل خود داشته باشد .

حجت الاسلام مهری با اشاره به اینکه مدیران و مسئولان اجرایی در همه حال باید از انتقاد سازنده استقبال نمایند  اظهار داشت : برخی مسئولان اجرایی به جای رسیدگی به مشکلات مردم از حیث بیکاری و وضعیت نامناسب معیشت مردم  اقدام به نظریه پردازی در محافل خود میکنند که باید گفت شما به جای نصیحتها و مکارم اخلاق و توصیه به تقوا  به دنبال پیگیری کارهای اجرایی که به شما به عنوان خادم مردم واگذار شده  و مکلف شده اید رسیدگی کنید .

دادستان عمومی گیلانغرب: هم در این نشست با عنوان اینکه شعبه رسیدگی به جرایم خاص حوزه امر به معروف و نهی از منکر و حمایت از امران به معروف و ناهیان از منکر دایر شده است گفت: حمایت از آمران به معروف و ناهیان ازمنکر اولویت دستگاه قضاست.

عباس عبدی  همچنین تصریح نمود:قانون، جایگاه فریضه امر به معروف و نهی را به خوبی تعیین و تبیین کرده است و از فعالان این عرصه حمایت همه جانبه می شود.

وی از راه اندازی شعبه مستقل حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر و رسیدگی به موارد مربوط به این حوزه در دادگستری شهرستان گیلانغرب خبر داد.

وی اظهار کرد: تخلف ها و جرایم مرتبط با موضوع امر به معروف و نهی از منکر و هرگونه ایجاد مزاحمت برای عوامل فعالان این عرصه به صورت خارج از نوبت و به قید فوریت در دستگاه قضایی رسیدگی می شود.

سرهنگ پاسدار معصومعلی محمدی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گیلانغرب هم  در بیانی کوتاه ضمن تبریک ماه مبارک رمضان  و قبولی طاعات و عبادات  حضار ،از فعالیت بیش از 30 تیم امر به معروف و نهی از منکر با عضویت بیش از 300 تن از کارکنان دستگاه ها، صنف ها و موسسه ها در این شهرستان خبر داد.

ارسال نظرات