مسئول روابط عمومی ناحیه امام صادق(ع) شهرستان آبیک استان قزوین بیان کرد: محافل انس با قرآن همزمان با روزهای با برکت ماه مبارک رمضان در نماز خانه ناحیه مقاومت بسیج آبیک با حضور پر شور بسیجیان برگزارمی شود.
کد خبر: ۸۶۹۳۶۴۶
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۸

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج مساجد و محلات: علی ملکان مسئول روابط عمومی و تبلیغات ناحبه امام صادق(ع) آبیک استان قزوین گفت: ماه رمضان ماه تربیت و تزکیه و ماهی است که به بهارقرآن لقب گرفته است و در این ماه علما دینی و مربیان قرآنی باید به قرآن آموزی اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

مسئول روابط عمومی و تبلیغات ناحیه امام صادق(ع) آبیک افزود: در احادیث آمده که ماه رمضان آغازش رحمت،میانه‌اش مغفرت و پایانش رهایی از آتش است؛ اما این ماه در کنار تمام رحمت، برکت ومغفرتی که برای انسان‌ها از درگاه باری تعالی به ارمغان می‌آورد.

وی اضافه کرد: ماه الفت گرفتن به آیات کریمه قرآن کریم نیز هست و در آموز‌ه‌های دین مبین اسلام ماه رمضان بهار قرآن نام گرفته؛ قرآنی که در آن بر پرستش خدای تبارک تأکید و ثمرات آن برای انسان‌هاذکر شده است .

علی ملکان، تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان این رده جهت اهتمام دادن بیشتر به آموزش قرآن کریم در روزهای زوج کلاس آموزش روخوانی، روان‌‌خوانی و صحیح‌خوانی و حفظ قرآن کریم زیرنظر مربیان ومجرب دایر کرده است.  

این مسئول، با بیان اینکه ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای خدمت به قرآن است، افزود: بهار قرآن، بهترین نامی است که می‌توان برای ماه مبارک رمضان بکار برد.

وی با اشاره به اینکه در این بهار فعالیت در حوزه‌های مختلف قرآنی باعث می‌شود این ماه مبارک با نور قرآن نورانی شود گفت: استفاده از قرآن و آموزه‌های این کتاب آسمانی نیز در فضای عطرآگین رمضان، مومنان روزه‌دار را سیراب کند.

ملکان در ادامه با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام(ص)بیان داشت: پیامبر(ص) فرموده است: « خانه‌هایتان را با تلاوت قرآن روشن کنید زیرا وقتی تلاوت قرآن در خانه زیاد شود، خیر آن افزایش می‌‌یابد و ساکنان این خانه آسوده می‌شوند و برای ساکنان آسمان روشنایی می‌دهند چنانکه ستارگان آسمان برای اهل دنیا روشنی می‌بخشند.

مسئول روابط عمومی و تبلیغات ناحبه امام صادق(ع) در پایان گفت: قرآن رمز پایداری انقلاب اسلامی و مسلمانان جهان در مراحل سخت و حساس است و ملت ایران با پیروی از این مکتب توانسته در مدت ۳۶سال از عمر با برکت انقلاب در مقابل استکبار و تحریم‌ها ایستادگی کند.

انتهای پیام/ت

ارسال نظرات