خبرهای داغ:
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:

بیش از ۵۰ درصد مدارس ابتدایی استان اصفهان مختلط هستند

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: گفت: در سطح استان ۳۰۰ مدرسه زیر ۱۰ نفر دانش آموز وجود دارند و بیش از ۵۰درصد مدارس ابتدایی مختلط هستند و مشکلات عدیده و سختی هایی را برای دانش آموزان پدید آورده است.
کد خبر: ۸۶۹۳۶۶۳
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد حسن قائدی ها در مراسم کلنگ زنی مدرسه شهید مرتضی ماندگار شهرک مسکن مهر نطنز اظهار کرد: امروزه آموزش و پرورش استان اصفهان با توجه به مشکلات فراوانی که دارد ، نیازمند مساعدت مسؤولان است.

وی از مهم ترین مشکلات آموزش و پرورش شهرستان ها را کمبود نیرو دانست و افزود: حدود چهار سال است که آموزش و پرورش جذب نیرو نداشته و سال تحصیلی جاری را نیز با حدود ۲۳۰۰ نفر کسری معلم آغاز کردیم.

وی گفت: در مقطع ابتدایی کمبود آموزگار داریم و لذا طرح گرفتن کادر مربیان پیش دبستانی و سرباز معلم ها تنها راه حل بود.

قائدی ها از تخریب سه مدرسه با حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ دانش آموز در مرکز استان و شهر اصفهان خبر داد و خطاب به معلمان و مدیران مدارس نطنز گفت: مشکلات مدارس حتی در مرکز شهر اصفهان هم وجود دارد و مختص شهرهای کوچک نیست.

وی سهم اعتبارات حال حاضر آموزش و پرورش را حدود ۹درصد اعتبارات کل کشور دانست و از کاهش اعتبارات ۱۴/۵ درصدی سال های قبل سخن گفت.

مدیر کل آموزش و پرورش اصفهان با بیان اینکه حدود ۵۹۰۰ فرهنگی آموزش و پرورش و ۷۵۰۰ فرهنگی بازنشسته در استان داریم، افزود: یکصد میلیارد تومان به عنوان پاداش بازنشستگان و ۱۳۰ میلیارد تومان حقوق به کارکنان استان اختصاص داده شده است.

وی همچنین به افتخارات کسب شده توسط مجموعه آموزش و پرورش استان در کشور از جمله رتبه نخست توزیع متوازن رشته ها و رتبه دوم کنکور سراسری کشور اشاره کرد و گفت: با وجود همه مشکلات مالی توانستیم سال خوبی را پشت سر بگذرانیم.

قائدی ها در این جلسه از صفاری نماینده شهرستان نطنز و بخش قمصر خواست تا با کمک نمایندگان مجلس موضوع مشکلات آموزش و پرورش را در مجلس با ارائه طرحی در خصوص آن ها به ثمر برسانند.

وی تصریح کرد: حدود یک سوم فضاهای آموزش و پرورش استان اصفهان نیاز به بازسازی دارند و تا یک سال آینده یک چهارم نیروها بازنشسته می شوند و فضاهای دیگر نیز رو به فرسودگی می روند و همه این ها مشکلات پیش روی مجموعه آموزش و پرورش استان است.

مدیر کل آموزش و پرورش اصفهان از معلمان نطنز خواست اعتراضات خود نسبت به انتخاب معلم نمونه و پیشنهادات برای حذف طرح های ابتدایی را به صورت کتبی مطرح کنند تا به آن ها رسیدگی شود.

مرتضی صفاری نماینده مردم نطنز و بادرود و قمصر نیز با بیان اینکهباید کاری کنیم که روند مهاجرت نطنز معکوس شود؛ اظهار کرد: معضل مهاجرت که امروزه گریبانگیر شهرستان است و دو علت کمبود امکانات آموزش و پرورش و بهداشت است که امیدواریم این دو مشکل مرتفع شود.

وی همچنین خطاب به معلمان تاکید کرد: از فرصت مغتنم حضور مدیر جدید آموزش و پرورش نطنز و ارتباطات خوب وی با اداره کل استان بایستی نهایت استفاده را نمود.

یادآور می شود؛ طبق برنامه قرار است توسط خیر نطنزی، یک باب مدرسه ابتدایی شش کلاسه شهید مرتضی ماندگار در زمینی به مساحت 2249 متر مربع؛ در دو طبقه ویژه دانش آموزان مجتمع 832 واحدی مسکن مهرنطنز احداث گردد.

ارسال نظرات