معاون فرهنگی بنیاد شهید استان زنجان:

برگزاری مسابقه پژوهش قرآنی در ماه مبارک رمضان

مسابقه پژوهش قرآنی یکی از برنامه‌های ماه مبارک رمضان است که با موضوع آزاد، ولی باید مرتبط با قرآن باشد.
کد خبر: ۸۶۹۳۷۰۳
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: دانشجویان و دانش آموختگان شاهد و ایثارگر استان زنجان می‌توانند در مسابقات پژوهشی قرآنی که به صورت کشوری برگزار می‌شود، شرکت کنند.

علی بیات با اشاره به اینکه  مسابقه پژوهش قرآنی یکی از برنامه‌های ماه مبارک رمضان است، افزود: پژوهشگران مي‌توانند موضوعاتي را كه مرتبط با قرآن است، با توجه به ويژگي‌هاي موضوع پژوهشي (از جمله نوبودن و جزئي بودن) انتخاب كنند.

وی ادامه داد: موضوع مسابقه پژوهش قرآني آزاد است اما باید مرتبط با قرآن باشد. بديهي است موضوعات غير مرتبط با موضوع قرآني در مسابقه شركت داده نمي‌شوند.

این مسئول با اشاره به برخی موضوعات مرتبط با قرآن، افزود: نمونه‌هاي از موضوعات پژوهشي قرآني می‌توانند شامل نعمت‌هاي ويژه خداوندي و انعام شدگان در قرآن، معناشناسي تقوي و مولفه‌هاي آن در قرآن، عوامل و راه‌هاي وصول به تقوي در قرآن، راه كارهاي مهجوريت زدايي از قرآن، امام صادق(ع) و قرآن و دیگر موضوعات باشند.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد استان زنجان با اشاره به اینکه مقالات پژوهشي در قالب روش تحقيق معمول درمراكز علمي و دانشگاهي انجام شود، بیان کرد: افراد باید از منابع دست اول و مطالعات مفيد در اين زمينه استفاده کنند.

بیات اظهار کرد: خلاقيت، نوآوري، ضوابط نگارش، استفاده مطلوب و بهينه از منابع تحقيق، رعايت تناسب در تبويب و تنظيم بخش‌هاي مقدماتي (فهرست مطالب، پيشگفتار و مقدمه ) و فصل‌هاي مقاله و پرهيز از پراكنده نويسي از اصول مهم اين تحقيق است.

وی تاکید کرد: مطالب عمومي اينترنت منبع محسوب نمي‌شود، براي استفاده از اينترنت به عنوان منبع بايستي از سايت‌هاي تخصصي استفاده كرد.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی با اشاره به اینکه پژوهش انجام شده بايد با قلم پژوهشگر نگارشته شود و مستند به منابع و مطالعات معتبر باشد، ادامه داد: دانشجویان و دانش آموختگان شاهد و ایثارگر CD مقالات خود را حداكثر در ۳۰ صفحه Word  به بنياد استان تحويل دهند. در ضمن برای صرفه جويي در مصرف كاغذ از ارسال مقالات به شكل جزوه و صحافي شده خودداري شود.

بیات اظهار کرد: آثار رسيده از استان‌ها توسط كارشناسان امر، داوري شده و به سه پژوهش برتر كمك هزينه سفر به عتبات عاليات اهداء خواهد شد.

 

 

ارسال نظرات