روزنامه نیویورک تایمز درباره حمله مسلحانه شهروند آمریکایی با اصالت افغانستانی به باشگاه شبانه همجنس گرایان را سبب تقویت پوپولیسم و نژادپرستی در آمریکا و اروپا دانست.
کد خبر: ۸۶۹۳۷۲۴
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، در ادامه واکنش‌ها به حمله مسلحانه به باشگاه شبانه در اورلاندو، یک روزنامه‌نگار و تحلیلگر ارشد آمریکایی نسبت به تاثیر این حمله در تقویت نژادپرستی و پوپولیسم در این کشور و اروپا هشدار داد.

حمله روز یکشنبه فرد مسلح به باشگاه شبانه همجنسگرایان در اورلاندو آمریکا سبب کشته شدن 50 نفر و زخمی شدن 53 تن دیگر شد.

مقامات آمریکایی اعلام کردند که فرد ضارب «عمر متین» شهروند آمریکایی با اصالت افغانستانی بوده و پدر و مادر او افغانستانی و مسلمان بوده‌اند.

در برخی خبرها آمده بود که فرد ضارب پیش از حمله به باشگاه شبانه، بر بیعت و وابستگی خود به داعش تاکید کرده بود.

همانطور که انتظار می‌رفت در واکنش به این حمله، نوک پیکان حملات به سمت مسلمانان نشانه رفته است و کار به جایی رسید که دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری با موج سواری بر حمله اورلاندو، بار دیگر خواستار ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا شد.

راجر کوهن ستون نویس روزنامه نیویورک تایمز در اظهارنظر کوتاهی درباره حمله اورلاندو و تاثیرات منفی آن به ویژه اثرات آن بر تقویت نژادپرستی در آمریکا و همچنین اروپا هشدار داد.

این خبرنگار و تحلیلگر ارشد آمریکایی تصریح کرد: « تیراندازی دسته‌جمعی اورلاندو به نع روندهای فاجعه‌بار راستگرایانه، انزواطلبانه، پوپولیستی و نژادپرستانه در آمریکا و اروپا خواهد شد».

ارسال نظرات