عضو شورای اسلامی کار کارخانه حافظ به «بسیج» خبر داد

«کاشی حافظ» بزرگترین کارخانه کاشی فارس هم تعطیل شد

کارخانه حافظ از 12 اسفند 94 تعطیل شده است و کارگران قراردادی تسویه حساب شدند و 200 نفر روز کارگر رسمی باقی مانده بلاتکلیف در خانه هستند.
کد خبر: ۸۶۹۳۷۳۲
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱

 یک عضو شورای اسلامی کار و کارخانه حافظ در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: از آنجایی که کارخانه حافظ بدهی های سنگینی به کارگران دارد لذا بسیاری از کارگران از افشای نام خود حذر دارند تا مدیران کارخانه حقوق شان را دپو نکنند.

وی با بیان اینکه کارخانه کاشی حافظ  رسما تعطیل شد افزود: کارخانه حافظ از 12 اسفند 94 تعطیل شده است و کارگران قرار دادی تسویه حساب شدند  و 200 نفر روز کارگر رسمی باقی مانده بلاتکلیف در خانه هستند و هیچ اقدامی برای راه اندازی مجدد کارخانه از سوی مدیران وجود ندارد و آینده روشن که مدیران می گویند صحیح نیست.

عضو شورای اسلامی کار کارخانه بیان داشت: سوء نیت و سوء مدیریت  مدیران کارخانه حافظ از عوامل اصلی براندازی کارخانه بوده است این در حالی است که  ارزش افزوده ملک، توجیه اقتصادی بیشتری از تولید کردن کاشی و سرامیک برای کارفرما دارد.

به گزارش خبرگزاری بسیج، کاشی حافظ از نیمه دوم سال گذشته با پرداخت نکردن حقوق کارگران خود خبرساز شد و حتی کارگران در بهمن 94 در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق خود مقابل استانداری فارس تجمع کردند و در نهایت کاشی حافظ عذر کارگرانی که قراردادشان تمام شده بود را خواست.

 حافظ شیراز، کارخانه نمونه خاورمیانه

کارخانجات کاشی حافظ  از نخستین مجموعه‌های تولید کاشی و سرامیک در کشور و از خوش‌نام‌ترین و معتبر‌ترین تولیدکنندگان داخلی این صنعت است که فعالیت خود را در سال ۱۳۵۵ خورشیدی با احداث کارخانه‌ای به وسعت ۴۱ هکتار در نزدیکی شهر شیراز آغاز کرد.

این شرکت تا کنون در چندین مرحله با تجهیز و نوسازی خطوط تولید خود فناوری‌های نوین را به عرصه صنایع کاشی و سرامیک کشور معرفی کرد و توانست به عنوان یکی از پیش‌گامان این صنعت پیشرفت چشم‌گیری در کیفیت و کمیت محصولات خود به وجود آورد.

کاشی حافظ حتی به عنوان نخستین و تنها ارایه کننده پرسلان‌های اکسترودری در خاورمیانه پیش‌تاز بوده و توانسته بود ایران را به عنون چهارمین کشور دارنده این فناوری در جهان مطرح کند.

کارخانجات کاشی و سرامیک حافظ که در آغاز، کار خود را تنها با تولید کاشی دیوار آغاز کرده بود، هم‌اکنون با راه‌اندازی سه خط تولید کف، دیوار و پرسلان اکسترودی و تولید طیف گسترده‌ای از محصولات باکیفیت، متنوع و زیبا پاسخ‌گوی نیازها و سلایق بخش وسیعی از مصرف کنندگان محصولات سرامیکی در کشور است.

از ابتدای سال 95 خبرهای ناخوشی از کاشی حافظ دریافت کردیم و در نهایت متوجه شدیم که این کارخانه نیز تعطیل شده و سرنوشت نامعلومی در دوران رکود دارد. امیدواریم دولت یازدهم توانایی احیای بنگاه‌هایی که حداقل در دوران فعالیت خود نابود شده‌اند را داشته باشد و جلوی موج بیکاری و بی رونقی را بگیرد.

ارسال نظرات