خبرهای داغ:
معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان گفت: طرح منزلت شهروندی با محوریت حمایت از 4 قشر جانبازان، بازنشستگان، معلولین و سالمندان به اجرا درمی آید.
کد خبر: ۸۶۹۳۷۶۲
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، علیرضا قاسم زاده در نشست خبری این معاونت باموضوع این طرح ضمن بیان این مطلب گفت: شهر به منزله یک خانواده است که اقشار مختلفی با ویژگی ها و خصوصیاتی متفاوت و ویژه در آن زندگی می کنند و وظیفه مدیریت شهری این است که بر اساس عدالت اجتماعی به تمامی این اقشار امکاناتی را برای برخورداری از رفاه بیشتر و بهتر عرضه نماید.
وی با اشاره به اینکه تاکنون طرح های مختلفی در شهرداری اصفهان اجرا شده و یا در دست اجرا قرار دارد گفت: طرح هایی همچون حمایت از دانش آموزان بی بضاعت، طرح حمایت از مطبوعات که اخیرا تصویب شده، طرح ارمغان حمایت از هنرمندان و اکنون هم طرح منزلت شهروندی که قصد دارد امکانات درخور و شایسته ای را برای این 4 قشر از شهروندان اصفهانی مهیا کند.
وی با تاکید بر اینکه این اقشار از محترم ترین شهروندان در جامعه هستند عنوان کرد: طرح منزلت شهروندی قصد دارد تا در کنار ارائه خدمات اجتماعی، فرهنگی، گردشگری و آموزشی به این مشمولان، بر احترام آنان در جامعه تاکید کرده و در این زمینه به سمت فرهنگسازی قدم بردارد.
یک پنجم شهروندان اصفهانی مشمول طرح منزلت شهروندی می شوند
در ادامه مدیر امور اجتماعی و مشارکت های مردمی شهرداری اصفهان از حضور 452 هزار شهروند اصفهانی در این طرح خبر داد و گفت: بر این اساس یک پنجم شهروندان مشمول طرح منزلت شهروندی می شوند.
مهدویان فر سپس به بیان اهداف این طرح پرداخت و گفت: تکریم اشخاص آسیب پذیر، ارائه خدمات به صورت عادلانه و توجه به اقشار خاص و آسیب پذیر سه هدف اصلی این طرح است که شامل افرادی که بر اساس معیارهای بین المللی و تایید سازمان بهزیستی به عنوان افراد توانخواه معرفی می شوند خواهد شد.
وی همچنین خدمات فرهنگی آموزشی، حمایت های تسهیلاتی و اقدامات مناسب سازی و کالبدی را سه محور طرح منزلت شهروندی دانست و تصریح کرد: در محور نخست 7 بند لحاظ شده است که شامل افزایش آگاهی برای حفظ کرامت مشمولان، معرفی مسئولیت ها، همکاری در خصوص برگزاری تورهای گردشگری، ارسال رایگان کتب و محصولات آموزشی، تجهیز کتابخانه ها به کتاب های الکترونیکی، برگزاری دوره های آموزشی و جشنواره ای و آموزش کارکنان شهرداری برای ارائه خدمات بهتر به مشمولان می باشد.
مهدویان فر محور دوم را شامل افزایش مساعدت به سمن ها، حمایت از سازمان های مردمی دارای صلاحیت، ارائه تخفیفات ویژه در بهره مندی از 200 مرکز متعلق به شهرداری با حداقل 50 درصد دانست و گفت: در بخش سوم نیز توجه به مناسب سازی مراکز، تجهیز مراکز آموزشی، ایجاد مراکز فرهنگی تفریحی خاصه مشمولان، اجرای استانداردهای اماکن عمومی و رعایت ضوابط و مقررات در صدور پروانه های جدید از اهم برنامه هاست. ضمن اینکه در تلاش هستیم تا تخفیف حداقل 50 درصدی برخورداری مشمولان را ارتقا داده و رفته رفته آن را به صد درصد برسانیم.
وی برخوداری این طرح از دو ویژگی را موجب بی نظیر دانستن آن در کل کشور دانست و گفت: این طرح برای نخستین بار 4 قشر از افراد توانخواه را در نظر گرفته و دوم اینکه توانسته کلیه خدمات فرهنگی آموزشی تفریحی و گردشگری را برای مشمولان ارائه نماید.
وی همچنین از وجود امکان بهره مندی خانواده مشمولان از طرح منزلت شهروندی گفت و افزود: از ابتدای تیرماه در یک بازه زمانی 45 روز تا 2 ماهه کارت های مشمولان با استفاده از اطلاعات ارگان ها و سازمان های رسمی تهیه شده و به درب منزلشان ارسال می شود. ضمن اینکه این کارتها دارای کلمه عبور و رمز ورود است، همراه با نام خانوادگی و مصور است و قابلیت استفاده از شارژ نقدی و ذخیره اطلاعات را نیز دارد.
وی با تاکید بر اینکه طرح منزلت شهروندی در سال 94 به تصویب شورای اسلامی شهر اصفهان رسیده عنوان کرد: این طرح هم اکنون به صورت قانونی به مرحله اجرا رسیده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها