خبرهای داغ:
كلاس تلاوت قرآن و تفسير آيات جهاد با حضور حجت الاسلام ستاري در جمع پايوران سپاه ناحيه نجف آباد در نمازخانه اين ناحيه برگزار گرديد.
کد خبر: ۸۶۹۳۷۶۵
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۰

 به گزارش خبرگزاری بسیج  حجت الاسلام ستاري فرمودند: خداوند در آيه 111 سوره توبه خود را شبيه به خريدار كرده و مؤمنين را فروشنده حساب كرده است.

ستاری با اشاره به اينكه هر معامله اي داراي پنج ركن خريدار، فروشنده، متاع، ثمن و سند معامله مي باشد فرمودند كه آيه 111 سوره توبه نيز اين پنج ركن را دارا مي باشد.

وي افزود: عبارت« ان الله اشتري» اشاره به خريدار معامله دارد و خداوند خريدار مي باشد. و عبارت« من المؤمنين» به فروشنده بودن مؤمنين اشاره مي كند؛ همچنين عبارت«من انفسهم و اموالهم» نيز اشاره به كالا و جنس معامله دارد و عبارت« بأن لهم الجنه» به قيمت و ثمن معامله اشاره مي كند و سند اين معامله نيز عبارت« وعداً عليه حقاً في التوراه و الانجيل و القرآن» مي باشد.

حجت الاسلام ستاري در ادامه گفت: نحوه پرداخت اين متاع نيز در عبارت « يقاتلون في سبيل الله فَيقتلون و يُقتلون» مي باشد و عبارت پاياني آيه را نيز مبارك باد خريدار به فروشنده دانستند.

وي خاطرنشان کرد: جهاد بايد در راه خدا باشد تا موجب حل مشكلات كشور بشود و گرنه دشمنان اسلام نيز جهاد و تلاش دارند ولي سرانجام اين تلاش آن ها شكست است و پيروزي از آن مجاهدان در راه خدا است.

این کارشناس مسائل دینی در پايان به آيه 112 سوره توبه نيز اشاره کرد و تاکید کرد: كه اين آيه اوصاف مؤمنیني كه فروشنده هستند را بيان كرده است و اين ويژگي ها عبارتند از: توبه كاران، عبادتكاران، حمدكنندگان، سائحون، ركوع كننده گان، سجده كننده گان، آمران به معروف و ناهون از منكر و حافظان حدود الهي
ارسال نظرات
پر بیننده ها