عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با «بسیج»:

تعطیلی کارخانه «ارج» فقط یکی از تبعات برجام است

حکیمی با اشاره به تعطیلی کارخانه ارج با قدمت هشتاد ساله اظهار داشت: معنی برجام تعطیلی اقتصاد است در این باخت دولت اقتصاد کشور را در اختیار غرب قرار داد. به نظرم دولت برنامه اش همین است و جز این هیچ برنامه استراتژیک و کلانی را به جامعه ارائه نداد.
کد خبر: ۸۶۹۳۸۳۹
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰

عطاء الله حکیمی استاد دانشگاه و عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به تعطیلی کارخانه ارج با قدمت هشتاد ساله اظهار داشت: معنی برجام تعطیلی اقتصاد است در این باخت دولت اقتصاد کشور را در اختیار غرب قرار داد به نظرم دولت برنامه اش همین است و جز این هیچ برنامه استراتژیک و کلانی را به جامعه ارائه نداد.

وی با بیان اینکه بیش از 3سال از عمر دولت  می گذرد افزود:دولت در سال آخر کاری بعید است کاری انجام دهد و آنچه از برجام نتیجه می گیریم نه تنها هیچ مشکلی لز اقتصاد ایران حل نکرده بلکه به مراتب وضع کارخانجات تولیدی بدتر می شود.

عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: مطمئنا کارخانه‌ها و بنگاه‌های دیگر به سرنوشت کارخانه ارج دچار می‌شوند و لازم است دولت از خواب سنگینی که فرو رفته بیدار شود و آن را بپذیرد.

این استاد دانشگاه با اشاره به هشدارهایی مقام معظم رهبری در مورد تاثیر منفی برجام بر اقتصاد و نفوذ اقتصادی گفت: آمریکا به هیچ وجه قابل اعتماد نیست و مطمئنا آمریکا بدنبال فروپاشی از دورن نظام است .

حکیمی گفت: دولت باید سریعا دست به اقدام جدی بزند و برنامه جامع اقتصاد اسلامی را در راستای اقتصاد مقاومتی به مجلس ارائه کند تا شاهد تعییین تکلیف وضعیت تولید در اقتصاد کشور باشیم.

وی افزود: اقتصاد هر کشوری از طریق توجه به زیرساخت ها عملیاتی می شود و اگر دولت دست روی دست بگذارد و شرایط فعلی به رکود دامن زده و دامن شرکت ها و کارخانجات متعددی را می گیرد و در آینده نه چندان دور تبدیل به جامعه وابسته صد در صد وارد کننده خواهیم شد بنابراین دولت مسئول است و باید دست به اقدام جدی بزند.

ارسال نظرات