خبرهای داغ:

توصیه یک مشاور به داوطلبان کنکور در یک‌ماهه باقی‌مانده

رئیس اداره مشاوره اداره‌کل آموزش‌وپرورش خوزستان با تأکید بر لزوم برنامه‌ریزی برای مطالعه متناسب با توانایی هر داوطلب در ایام ماه رمضان، گفت: داوطلبان کنکور بهتر است در زمان باقی‌مانده به مرور و تست‌زنی بپردازند و از مطالعه مباحث جدید خودداری کنند.
کد خبر: ۸۶۹۳۸۸۹
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴
پروین کاوه در گفت‌وگو با خبرنگار علمی و آموزشی خبرگزاری بسیج منطقه خوزستان، با اشاره به فرصت زمانی کمتر از یک ماهه تا برگزاری کنکور سراسری امسال، اظهار کرد: با توجه به تقارن ماه رمضان با این بازه زمانی، باید هر کدام از داوطلبان با در نظر گرفتن شرایط خود و لزوم داشتن توانایی کافی این موضوع را مدنظر قرار دهد که آیا با روزه‌داری و چندین ساعت امساک می‌تواند تمرکز کافی برای درک مطالب داشته باشد یا خیر.

وی افزود: داوطلبان در این ایام باید برنامه درسی متناسب با شرایط خود را با در نظر گرفتن استراحت به‌موقع تنظیم کنند، با توجه به این‌که فرصت زیادی تا کنکور باقی نمانده است اغلب داوطلبان در حال تست‌زنی و مرور مطالب و خودآزمایی هستند و باید با توجه به قدرت و کارایی خود برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشند.

کاوه در خصوص اهمیت تغذیه مناسب برای داوطلبانی که توانایی روزه گرفتن دارند، عنوان کرد: قطعاَ با وجود ساعات بلند روز با روزه گرفتن عملکرد و کارایی تا حدی کم خواهد شد اما می‌توان آن را به نحوی کنترل کرد؛ داوطلبان روزه‌دار باید هنگام افطار مواد غذایی مقوی و تازه میل کنند، این غذاها نباید پرحجم باشد بلکه باید سبک و ترجیحاً محتوی سبزیجات باشد.

وی با بیان این‌که بعد از صرف سحری بهترین زمان برای درس خواندن داوطلبان است، خاطرنشان کرد: داوطلبان باید برای وعده سحری خود نیز غذای سبک و مقوی میل کنند و سپس به مطالعه درسی بپردازند و بعد استراحت کنند.

رئیس اداره مشاوره اداره‌کل آموزش‌وپرورش خوزستان با تأکید بر لزوم داشتن برنامه مناسب در زمان باقی‌مانده برای به ثمر رساندن زحمات یک‌ساله داوطلبان، گفت: توصیه من این است که اگر تا کنون مطلبی را هنوز نخوانده‌اند، آن را کنار گذاشته و وقت خود را بر تست‌زنی و محک خود جهت شناسایی مباحثی که هنوز در آن‌ها اشکال دارند یا به دقت بیشتری نیاز دارند، اختصاص دهند چراکه اکنون زمان مطالعه مباحث جدید نیست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها