طبق اعلام سازمان غذا و دارو آمریکا، بیماری قلبی علت اصلی مرگ در بین زنان است که البته زنان می توانند با انجام برخی اقدامات از آن پیشگیری نمایند.
کد خبر: ۸۶۹۳۹۵۸
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر شاری تارگوم، متخصص قلب سازمان غذا و دارو آمریکا، در مورد این گزارش می گوید: «ریسک بیماری قلبی برای همه با بالا رفتن سن افزایش می یابد. در زنان، این ریسک بعد از دوره یائسگی بیشتر می شود، اما ممکن است زنان جوان هم مبتلا به بیماری قلبی شوند.»

طبق گزارش این سازمان، یک نفر از هر چهار زن در آمریکا به خاطر بیماری قلبی فوت می کند. این سازمان ۶ راهکار را برای کاهش این ریسک اعلام می کند:

۱- عوامل پرخطر را کنترل کنید؛ دیابت، فشارخون بالا و کلسترول بالا موجب ریسک بیماری قلبی می شوند، از اینرو در صورت ابتلا به این فاکتورها، آنها را مدیریت و کنترل نموده و برنامه درمانی موثری را دنبال کنید.

۲- سیگار نکشید؛ اگر سیگاری هستید، حتما ترک کنید.

۳- وزن سالم خود را حفظ کنید و فعالیت فیزیکی منظمی داشته باشید؛ می توان گفت پیاده روی شیوه آسان شروع برای این کار است.

۴- رژیم غذایی سالمی داشته باشید؛ رژیم غذایی سرشار از میوه وسبزیجات و غلات کامل برای قلب شما مفید است. مصرف میزان چربی های اشباع و نوشیدنی های قندی را در رژیم غذایی تان محدود کنید.

۵- با پزشک تان در مورد آسپرین مشورت کنید؛ مصرف روزانه دوز پایین آسپرین برای همه مفید نیست. از آنجائیکه آسپرین دارای عوارض جانبی است، حتما با پزشک تان در این مورد مشورت کنید.

۶- علائم حمله قلبی را بشناسید؛ علائم حمله قلبی در زنان متفاوت از مردان است. این علائم در زنان شامل تنگی نفس، حالت تهوع، درد یا احساس فشار در ناحیه قفسه سینه، دست، گردن، فک یا شکم است.
ارسال نظرات