استاندار لرستان

اجرای 112 برنامه اقتصاد مقاومتی در لرستان

استاندار لرستان گفت: 112 برنامه اقتصاد مقاومتی مشتمل بر 700 طرح در لرستان اجرا می شود.
کد خبر: ۸۶۹۴۰۱۲
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج ، بازوند افزود: از سالهای پیش تاکنون واحدهای مختلفی از بخش صنعتی لرستان به حال تعطیل یا نیمه تعطیل درآمده‌اند که با احیای آن‌ها ظرفیت‌های فراوانی در راستای تولید و اشتغال‌زایی ایجاد می‌شود اما متأسفانه باوجود ظرفیت‌های فراوانی همچون گردشگری، روان آب‌ها و حوزه‌های نفتی تاکنون استفاده مطلوبی از آن‌ها نشده است.

وی اضافه کرد: 84 واحد صنعتی استان در حال حاضر در تملک بانک‌ها هستند که تعدادی از واحدهای مشکل‌دار لرستان برای احیا و ازسرگیری فعالیت خود باید از تملک بانک‌ها خارج و به سرمایه‌گذاران جدید واگذار شوند.

وی با اشاره به طراحی 112 برنامه اقتصاد مقاومتی مشتمل بر 700 طرح در لرستان، افزود: به‌منظور اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کشور، 24 رویکرد توسط رهبر معظم انقلاب و 12 برنامه ملی توسط دولت اعلام‌شده و سهم استان لرستان از این میان 700 طرح است.

استاندار اظهار کرد: 12 میلیارد مترمکعب روان آب در سال‌های پربارش در لرستان وجود دارد که به دلیل وجود شیب تند در بیشتر زمین‌های استان لرستان به‌ویژه در حوزه دز ، آب‌های روان پس از بارندگی به‌سرعت از استان خارج می‌شوند.

بازوند با اشاره به اینکه لرستان به یک میلیارد و 600 میلیون مترمکعب آب برای بخش کشاورزی نیاز دارد، افزود: افزایش اراضی کل استان از 25 درصد به 45 درصد مستلزم این میزان آب است و تلاش می‌شود با اخذ مجوز از وزارت نیرو 100 میلیون مترمکعب آب در حوزه دز جذب شود.

وی گفت: 12 سد در استان در دست اجرا است که سد کمندان ازنا با 61 درصد پیشرفت فیزیکی تلاش می‌شود تا پایان سال 1396 به بهره‌برداری برسد.

ارسال نظرات