مهر ابطال معاون وزیر بر وعده زنگنه/ بهره برداری از پالایشگاه ستاره خلیج فارس باز هم به تأخیر افتاد

نخستین فاز پالایشگاه ستاره خلیج فارس قرار بود تا پایان شهریور ماه به بهره برداری برسد اما بهره برداری از آن به اسفند ۹۵ یا فروردین ۹۶ موکول شده است.
کد خبر: ۸۶۹۴۰۷۰
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج،  3 ماه پیش (بیست و دوم اسفند 94 ) بود که وزیر نفت در حاشیه بازدید از آخرین وضعیت پالایشگاه ستاره خلیج فارس در جمع خبرنگاران از بهره برداری از فاز نخست این پالایشگاه تا پایان نیمه نخست سال 95 خبر داد. طرحی که قرار بود با ورود به مدار بهره برداری، با تولید 12 میلیون لیتر بنزین در روز، کلید توقف واردات بنزین را بزند.

اما این وعده زنگنه با مصاحبه امروز معاونش با بلومبرگ، مهر ابطال خورد. «عباس کاظمی» مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران امروز در بخشی از مصاحبه خود به بلومبرگ گفت: "یکی از پالایشگاه های جدید، یعنی پالایشگاه ستاره خلیج فارس با ظرفیت روزانه 360 هزار بشکه، قرار است تا ماه مارس (اسفند 95-فروردین 96) شروع به فعالیت کند. این پالایشگاه قرار است میعانات پالایش کند. ایران به دنبال استفاده از میعانات خود برای تولید بنزین یا نفتا برای استفاده در مراکز پتروشیمی خود است."

این گفته های کاظمی به معنای تأخیری 6 ماهه در بهره برداری از فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس است. این فاز قرار بود تا پایان شهریور ماه به بهره برداری برسد اما بهره برداری از آن به اسفند 95 یا فروردین 96 موکول شده است.

این اولین بار نیست که بهره برداری از پالایشگاه ستاره خلیج فارس با تأخیر مواجه می شود بلکه 10 سال است که این پروژه ملی برای احداث و بهره برداری از نخستین پالایشگاه میعانات گازی کشور در دست اجرا است و پس از گذشت 10 سال، به گفته مسئولان وزارت نفت، پیشرفت اجرایی آن از مرز 90 درصدی عبور کرده است.
ارسال نظرات