دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر لرستان گفت: شهرداری های لرستان 10 درصد اعتبار فرهنگی خود برای امر پیشگیری از اعتیاد را اختصاص نداده اند.
کد خبر: ۸۶۹۴۱۰۳
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج ازلرستان، آقامیرزایی در جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیست شهری شورای شهر خرم آباد، گفت: مبلغ 10 درصد اعتبار فرهنگی شهرداری های لرستان که باید به امر پیشگیری از اعتیاد اختصاص پیدا کند 250 میلیون تومان است که تاکنون علی رغم صرف نظر از 200 میلیون تومان از این مبلغ 50 میلیون تومان مابقی هم پس از هشت ماه تخصیص پیدا نکرده است.

وی افزود: مقرر شده است که در صورت تخصیص 50 میلیون تومان مورد نظر توسط شهرداری ها نمایشگاه دائمی پیشگیری از اعتیاد راه اندازی شود.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر لرستان با بیان اینکه بخش اعظمی از کارهای فرهنگی و اجتماعی در شهرها بر عهده شهرداری است، گفت: از مجموعه شورای شهر و شهرداری خرم آباد تشکر می کنیم که با دست خالی تلاش می کند. قطعا اگر یک دهم اعتبارات استانهای برخوردار در اختیار شهرداری های لرستان باشد خیلی بهتر ازاین کار خواهند کرد.

آقامیرزایی با اشاره به اینکه جمع آوری متهاجرین به اعتیاد و متکدیان از وظایف شهرداری هاست که این وظیفه در خرم آباد به خوبی انجام شده است، بیان کرد: 100 نفر زن متهاجر به اعتیاد در مرکز مختص به این زنان در خرم آباد نگهداری شده اند و همچنین در حال حاضر800 نفر مرد در مرکز ماده 16 این شهر در حال ترک اعتیاد هستند.

وی با اشاره به تشکیل ستاد مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی به دستور رهبر معظم انقلاب در کشور و از جمله در استان لرستان، تصریح کرد: شنیده ها حاکی از این است که اعتبار اختصاص به این ستاد در کشور 200 میلیارد تومان است که تاکنون از این محل 400 میلیون تومان به لرستان اختصاص یافته و با استفاده از آن در حال توسعه مرکز ماده 16 در خرم آباد هستیم.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر لرستان گفت: آمارهای اعتیاد نشان دهنده این است که در استان با بزرگترین آسیب اجتماعی دست به گریبان هستیم؛ البته اعتیاد در استان لرستان به دلیل فقر و بیکاری نمود بیشتری دارد.


ارسال نظرات