فرماندار خاتم از ارتقاء منطقه حفاظت شده باغ شادی خاتم به پارک ملی حیات وحش و همچنین ایجاد و راه اندازی موزه علوم طبیعی و چاپ و نشر کتاب در زمینه جاذبه های گردشگری شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۶۹۴۱۰۸
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خاتم، فرماندار شهرستان خاتم از ارتقاء منطقه حفاظت شده باغ شادی خاتم به پارک ملی حیات وحش خبر داد .

محمد زاده رحمانی در نشستی با محیط بانان محیط زیست شهرستان با اشاره به اینکه جنگل های باغ شادی و باغ معدن به عنوان تنها جنگل های موجود در استان یزد است؛ گفت: با توجه به اهمیت و ارزش این موهبت الهی و همچنین نگاه ویژه به بحث گردشگری در شهرستان این چند برنامه اصلي در دستور كار فرمانداري خاتم و اداره كل حفاظت محيط زيست استان يزد قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: عرصه محیط زیست و میراث فرهنگی دو چیز ماندگار و با ارزش است که هر چه زمان می گذرد ارزش آنها بیشتر می شود.

وی افزود: در راستای ارتقاء جنگل باغ شادی نیز نشست تصميم گيري به رياست آقاي مهندس سيدحسيني معاون هماهنگي امور عمراني استاندار، مديران كل حفاظت محيط زيست و منابع طبيعي، معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت و كارشناسان سازمان حفاظت محيط زيست كشور برگزار و تصمیماتی نیز در همین زمینه اتخاذ شده است.

وی خاطرنشان کرد: جنگل باغ شادی در فاصله 30 کيلومتري جنوب شهرستان خاتم واقع شده و اين منطقه با مساحتي بالغ بر 34000 هکتار در حد فاصل دو استان فارس و يزد واقع گرديده است.

منطقه مزبور عمدتا به صورت کوهستاني و تپه ماهور و قسمتي به صورت دشت و دامنه اي است پوشش گياهي در منطقه علاوه بر نقش مهمي که در تعادل اکولوژيکي آن منطقه دارد ، در زمينه حفظ آب و خاک و همچنين توليد علوفه نيز حائز اهميت است همچنین گونه های درختی از نوع بنه، پسته وحشی، بادام کوهی، کیکم وارژن نیز یافت می شود .

در منطقه حفاظت شده جنگل باغ شادی گونه های جانوری از جمله گوزن زرد، خرس قهوه ای، خوک وحشی، روباه معمولی، جغد و کفتار زندگی می کنند.

گونه کمیاب و منحصر به فرد گوزن زرد ایرانی نیز در قالب طرح تحقیقاتی تکثیر و پرورش داده می شود.

در این نشست با اهدای هدایایی از محیط بانان شهرستان قدردانی شد.


ارسال نظرات