"افزایش توان تولید استان منوط به بهره‌مندی از ظرفیت‌های خالی صنایع نفت و گاز و فلزات"
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی گفت: 56 پروژه اقتصادمقاومتی برای استان مرکزی تعریف می‌شود که ضوابط انتخاب و اجرای پروژه‌های شهرستانی بر اساس ویژگی خاص هر شهرستان و ایفای جایگاه خاص برای اشتغال در آن‌ها صورت گرفته است.
کد خبر: ۸۶۹۴۱۴۷
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۴:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، رقیه یادگاری پیش از ظهر امروز در دوازدهمین جلسه ستاد اقتصادمقاومتی استان مرکزی با اشاره به اهمیت صنایع نفت و گاز و صنایع فلزی و تاثیر این صنایع در اشتغال و تولید استان اظهار داشت: در صنایع نفت و گاز و شیمیایی که وابسته به نفت و گاز هستند نزدیک به 23 درصد از اشتغال صنعتی استان را شامل می‌شوند.

وی افزود: همچنین صنایع فلزی نزدیک به 30 درصد اشتغال استان را شامل می‌شوند و از نظر ارزش افزوده صنایع نفت و گاز 57 درصد ارزش افزوده استان را در برمی‌گیرند و 16 درصد ارزش افزوده استان از سوی صنایع فلزی تامین می‌شود که در نهایت این دو زیربخش صنعت استان از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی تصریح کرد: صنایع بزرگی در این زیربخش‌ها استقرار دارند که چنانچه بتوانیم از ظرفیت‌های خالی این صنایع بهره‌مند شویم می‌توانند به شکل زنجیروار در صنایع پائین‌دستی خود اثرگذار باشند و با یک تحرک کوچک در این صنایع توان تولید استان را افزایش دهند.

وی افزود: تحقق اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باید در تمامی بخش‌ها پیگیری و دنبال شود و ساماندهی برنامه ششم کشور نیز باید در مسیر تحقق این اهداف مورد توجه قرار گیرد.

یادگاری با اشاره به تعریف 56 پروژه در راستای تحقق اقتصادمقاومتی گفت: ضوابط انتخاب و اجرای پروژه‌های شهرستانی بر اساس ویژگی خاص هر شهرستان و ایفای جایگاه خاص برای اشتغال در آن‌ها صورت گرفته و در همین راستا برای هر شهرستان بایستی 10 پروژه معرفی شود.

وی بر لزوم حضور فرمانداران در زمان‌بندی تعیین شده تاکید کرد و افزود: فرمانداران باید این پروژه‌ها را در زمان‌بندی تعیین شده به ستاد اقتصادمقاومتی ارجاع دهند و واقف باشند که این پروژه‌ها باید بر اساس زیرساخت‌ها و مزیت‌های هر شهرستان تعریف شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی تصریح کرد: با توجه به جایگاه و نقش چهار صنعت اصلی واگن پارس، آذرآب، ماشین‌سازی و هپکو در رشد و توسعه اقتصادی استان و نقش این صنایع در رشد اقتصادی صنایع کوچک و متوسط رفع مشکلات و موانع تولید در این بخش‌ها باید با جدیت دنبال شود.

یادگاری با اشاره به تشکیل کمیته‌ای برای رفع مشکلات صنایع نفت و گاز و صنایع فلزی استان گفت: تشکیل کمیته‌ای به ریاست مشاور صنعتی استاندار به منظور شناسایی، احصاء و ارائه راهکار به منظور استفاده از ظرفیت صنایع استان تشکیل خواهد شد تا موارد ذکر شده در ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی پیگیری و دنبال شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات