خبرهای داغ:
امام جمعه گیلانغرب:

مساجد و خانه های عالم روستایی در گیلانغرب توسعه می یابند

امام جمعه گیلانغرب گفت: طرح توسعه مساجد و خانه های عالم روستایی در این شهرستان در دست اقدام است.
کد خبر: ۸۶۹۴۱۴۹
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از گیلانغرب، حجت الاسلام محمدطاها مهری روز دوشنبه در جلسه بررسی راهکارهای توسعه و ترویج فرهنگ نماز افزود: گیلانغرب دارای 45 مسجد و 11 خانه عالم است که برای رسیدن به وضعیت ایده آل و مطلوب فاصله زیادی داریم.
وی اظهار داشت: با تلاش های صورت گرفته 2 مسجد جدید در شهر گیلانغرب و دهستان ویژنان با تامین اعتبار از محل مشارکت های خیران و مردمی در دست احداث است.
وی بیان کرد: هم اکنون 12 روحانی مستقر در این شهرستان کار تبلیغ و ترویج مسایل دینی، مذهبی و فرهنگی در بین اقشار مختلف مردم را بر عهده دارند.
امام جمعه گیلانغرب با اشاره به اهمیت اقامه نماز گفت: فاصله گرفتن از معنویت مانع پیشبرد کار هم برای فرد و هم برای جامعه است ولی با این وجود، تحقق ترویج معنویت نیازمند تقویت اعتقادهای مذهبی و انسجام و اتحاد است.
حجت الاسلام مهری اضافه کرد: ما مسلمان هستیم و معنویت به طور قطع، برادری، مودت و الفت را به همراه دارد از این رو باید نسبت به مسایل مذهبی حساسیت ویژه ای داشته باشیم.
وی افزود: هر اندازه که از بدی ها فاصله بگیریم، معروف ها و فضایل اخلاقی و دینی جای آن را می گیرند و اقامه نماز اول وقت راهکار اصولی برای تحقق این مهم است.
دبیر ستاد اقامه نماز گیلانغرب هم در این نشست از برگزاری جشنواره نماز در این شهرستان خبر داد و گفت: گفتمان نماز شناسی، برپایی نشست های دانش آموزی، دانشجویی، خانواده، اجرای طرح های منهاج ویژه بازاریان، قیام و فلاح ویژه روستاییان و نماز شایستگان ویژه دانش آموزان، از برنامه های ستاد اقامه نماز گیلانغرب است.
حسین منصوریان افزود: طرح سلامت معنوی ویژه پرستاران بیمارستان الزهرا (س) به منظور آموزش نحوه برخورد با بیماران برای ادای فریضه نماز توسط استادانی از حوزه علمیه قم در روزهای آینده اجرا می شود و اجرای طرح تشکیلات شبکه ملی امین (انجمن مردمی یاوران نماز) در دانشگاه ها، آموزش و پرورش و بسیج در دستور کار است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار