"گره‌گشایی از معضلات واحدهای صنعتی نسخه واحد ندارد"

اقتصادمقاومتی با شعار محقق نمی‌شود

استاندار مرکزی بر رفع مشکلات صنایع مادر در سطح استان تاکید کرد و گفت: فرمان مقام‌معظم رهبری درباره اقتصادمقاومتی در سایه فکر، برنامه‌ریزی و تلاش شبانه‌روزی محقق می‌شود و با شعار و فرافکنی موضوعات نمی‌توان در این کارزار موفق شد.
کد خبر: ۸۶۹۴۱۶۲
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۴:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، محمود زمانی‌‌قمی پیش از ظهر امروز در دوازدهمین جلسه ستاد اقتصادمقاومتی استان مرکزی با اشاره به عملکرد ستاد در استان مرکزی اظهار داشت: ستاد اقتصاد مقاومتی و تیم اقتصادی استان در زمینه رفع مشکلات صنایع بزرگ برنامه‌های بسیار خوبی را تاکنون انجام داده‌اند و برای رفع مشکلات صنایع استان تاکنون بازدیدهای بسیاری از صنایع بزرگ استان انجام شده و از تمام ظرفیت‌ برای رفع مشکلات استفاده کرده است.

وی افزود: به این مسئله بایستی واقف باشیم که بدون توجه به صنایع بالادستی نمی‌توانیم در صنایع کوچک و متوسط کاری را پیش ببریم اگر صنایع مادر دچار مشکل شوند به تبع آن صنایع کوچک و متوسط نیز آسیب می‌بینند پس باید روی صنایع سنگین استان وقت بگذاریم و برای رفع مشکلات آنها تلاش کنیم چراکه زمین خوردن واحد مادر پیچیدگی معضلات را در زیرشاخه‌ها دامن می‌زند.

استاندار مرکزی تصریح کرد: خوشبختانه در این راستا به مرحله خوبی رسیده و در جایگاهی هستیم که می‌توان امیدوار بود، باید از تمامی امکانات، دستگاه‌ها و فرصت‌های پیش روی استان در زمینه رفع مشکلات صنایع استان استفاده شود.

زمانی‌قمی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای رفع مشکلات صنایع استان گفت: تعداد زیادی از قراردادها و مکاتبات انجام شده در مسیر درست و صحیحی قرار نداشته که باید تلاش شود از تمامی ظرفیت‌های موجود در زمینه قرار دادن این اقدامات در مسیر صحیح و برون رفت از مشکلات استفاده شود.

وی افزود: همه اقدامات صورت گرفته در ستاد راهبردی اقتصادمقاومتی به صورت شفاف و دقیق موجود است و اقدامات انجام شده گویای عملکرد خوب این ستاد تا به این لحظه است.

استاندار مرکزی تصریح کرد: به منظور رفع مشکلات حوزه صنعت نفت و گاز و صنایع فلزی استان با فوریت کمیته‌ای به مسئولیت مشاور صنعت استاندار تشکیل و ستاد پنجره واحد تسهیلگری استان نیز همکاری لازم را در این زمینه داشته باشد.

زمانی‌قمی در ادامه گفت: چنانچه در گرید بندی‌ها به نتیجه برسیم که شرکت‌ها دارای ظرفیت‌های تولیدی خوبی هستند که باید احیا شوند و مورد استفاده قرار گیرند باید تمامی قراردادها را به سمت این شرکت‌ها سوق دهیم تا بتوانیم صنایع مادر را به عنوان سرشاخه صنایع کوچک و متوسط حفظ و احیا کنیم.

وی افزود: راه حل رفع مشکلات واحدهای صنعتی دشوار و پیچیده است از همه کارشناسان و کسانی که دل در ارتقاء صنعت کشور و به خصوص این استان دارند، دعوت می‌شود با حضور در این جلسات تخصصی به منظور برون رفت از مشکلات و چالش‌های صنعتی مشارکت کنند.

استاندار مرکزی تصریح کرد: اصحاب شعار در کشور بدانند که گره‌گشایی از معضلات واحدهای صنعتی نسخه واحد ندارد زیرا حوزه‌ها کاملا کارشناسی شده و هر کدام پیچیدگی‌های خاص خود را دارند و معتقدم که پیچیدگی‌های این دوره با دیگر ادوار بسیار متفاوت است.

زمانی‌قمی در ادامه گفت: با پیگیری‌های انجام شده توسط استانداری مرکزی توانستیم 10 میلیارد تومان پول از طریق دولت برای رفع مشکلات شرکت واگن پارس جذب کنیم، نجات صنایع زمین گیر شده کشور از بحران های اقتصادی و رکود فعلی، مهارت و تبحر خاص می‌طلبد و اگرچه سقوط یک صنعت به سهولت انجام می‌شود اما صعود آن مشکل است.

وی افزود: در شرایط کنونی رسیدگی به رفع مشکلات اقتصادی استان در اولویت قرار دارد، فرمان مقام‌معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی تنها در سایه فکر، تدبیر، برنامه‌ریزی و تلاش شبانه‌روزی محقق می‌شود و با شعار و فرافکنی موضوعات نمی‌توان در این کارزار موفق شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات