مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه‌وبویراحمد از شناسایی شکارچیان متخلفی که ۲ رأس بز کوهی را در پارک ملی دنا شکار کرده بودند خبر داد.
کد خبر: ۸۶۹۴۱۶۸
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۸
سید اسدالله هاشمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مأمورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان دنا حین گشت و کنترل ارتفاعات نزدیک به 3 هزار متری آسمانی واقع در پارک ملی دنا در ساعت 16 دیروز متوجه صدای شلیک چند گلوله شدند.

وی افزود: علاوه بر این، هم‌زمان با گزارش مردمی عشایرمنطقه به سامانه 1540 این اداره کل مبنی بر شنیدن صدای شلیک  چندین گلوله، نیروهای کمکی یگان حفاظت از چندین مسیر به نیروهای مستقر در مکان تیراندازی ملحق شده و مأمورین به صورت محسوس و نامحسوس منطقه را دوربین کشی و پایش می‌کردند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: سرانجام بعد از 2 ساعت تیراندازی، مأموران در ساعت 18 متوجه حضور 2 نفر متخلف می‌شوند که با استفاده از یک قبضه اسلحه ساچمه‌زنی دو رأس بز شکار کرده بودند.

هاشمی بیان کرد: متخلفین به محض دیدن مأمورین لاشه بزها را بر روی زمین انداخته و متواری شدند.

 وی با بیان اینکه با تلاش مأموران یگان حفاظت محیط زیست متخلفین متواری شده شناسایی و برای هردوی آنها پرونده تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شده است گفت: طبق قانون با متخلفین برخورد لازم صورت خواهد گرفت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه بالغ بر 327 گونه جانوری در سطح استان شناسایی شدند که اکثرا در مناطق حفاظت شده زیست می‌کنند عنوان کرد: پارک ملی دنا با وسعت 25 هزار و 822 هکتار دهمین ذخیرگاه زیست کره ایران به شمار می‌رود.

ارسال نظرات