در راستای اجرای مصوبات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استان ، به طور جدی بدنبال شناسایی واحدهای تعطیل ونیمه تعطیل و راه اندازی مجدد آنها در استان هستیم.
کد خبر: ۸۶۹۴۲۶۴
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان زنجان در جلسه مشترک کارگروه صنعت و معدن استان با شورای هماهنگی بانک ها با اشاره به اینکه اساس مصوبات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی 7 پروژه جهت اجرا به وزارت صنعت،معدن و تجارت ابلاغ شده اس، گفت: در راستای عمل به دستورالعمل ایجاد رونق تولید و تعیین تکلیف 7500 واحد صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل کشور ،استان زنجان نیز با جدیت در مسیر انجام این دستورالعمل فعالیت میکند

مهندس ناصر فغفوری به اقدامات صورت گرفته در این راستا اشاره کرد و افزود : 50 واحد صنعتی که قابلیت راه اندازی مجدد دارند در داخل شهرکهای صنعتی شناسایی شده اند

وی اظهار داشت: در طول 2 هفته آتی نتیجه گزارش واحدهای صنعتی که در خارج از شهرکهای صنعتی قرار دارند جمع بندی شده و واحدهای قابل راه اندازی مشخص میشوند .

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه سازمان صنعت،معدن و تجارت استان در حال ثبت نام از متقاضیان می باشد عنوان کرد : همراهی و ارایه نقطه نظرات بانکها در مسیر اقدامات دولت در اعطای تسهیلات رونق تولید بسیار راهگشا خواهد بود .

فغفوری اظهار داشت : گزارش اقدامات بانکهای استان در تامین مالی بنگاههای کوچک و متوسط در روز آخر هر هفته جمع بندی و در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان مطرح خوهد شد

وی خاطر نشان ساخت : تلاش میکنیم با همراهی بانکهای استان اعتبارات اختصاصی استان را تا پایان نیمه اول سال جاری به صورت کامل جذب کنیم و در نیمه دوم سال از سرجمع اعتبارات سایر استانها نیز واحدهای صنعتی استان را منتفع سازیم.

در ادامه این جلسه دبیر کمیسیون هماهنگی امور بانکهای استان گفت: کلیه بانک های استان اعم از دولتی ، غیر دولتی و خصوصی همراه و همگام با ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان در امر فعال کردن واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل خواهند بود.

معالی افزود: با هماهنگی های صورت گرفته کمبود منابع بانک ها از طریق اداره مرکزی بانک متبوع جبران خواهد شد.

وی اظهار داشت: با پرهیز از تجربیات تلخ گذشته در جهت جلوگیری از انباشت مطالبات بانکی ، مطالبات ملی بر منافع فردی و بخشی ارجح دانسته و باید از هر گونه سوء استفاده پرهیز گردد

معالی تصریح کرد: برنامه های دولت در جهت راه اندازی واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل فرصت مناسبی برای شبکه بانکی در جهت ترمیم و اصلاح چهره بانک ها در نزد عموم و انجام وظیفه خطیر در شرایط کنونی کشور است.

دبیر کمیسیون هماهنگی امور بانکهای استان خاطر نشان ساخت: بدلیل ضرب العجل اعلام شده جهت اعطای تسهیلات هرگونه اهمال و کوتاهی لطمه شدید و جبران ناپذیری بر شبکه بانکی و منافع ملی خواهد داشت.

ارسال نظرات