مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان:

لزوم ارائه طرح مطالعاتی ارزیابی زیست محیطی قوی و همه جانبه در مورد طرح های عمرانی

در مورد طرح های عمرانی همچون احداث سدها و اقتصادی همچون واحدهای صنعتی، باید طرح مطالعاتی ارزیابی زیست محیطی قوی و همه جانبه ارائه شود.
کد خبر: ۸۶۹۴۲۷۷
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: سازمان حفاظت محیط زیست بدون هر گونه ملاحظه ای طرح های مطالعات ارزیابی زیست محیطی پروژه های عمرانی و اقتصادی را بررسی می کند.

سید رضا موسوی افزود: سازمان حفاظت محیط زیست، مطالعات ارزیابی زیست محیطی ضعیف را برای بررسی نمی پذیرد.

وی یادآورشد: در مورد طرح های عمرانی همچون احداث سدها و اقتصادی همچون واحدهای صنعتی، باید طرح مطالعاتی ارزیابی زیست محیطی قوی و همه جانبه ارائه شود.

موسوی اظهار کرد: در برنامه ریزی های جدید، اراده ای در سازمان محیط زیست مبنی بر دخالت کارشناسان در تصمیم گیری ها، شکل گرفته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: در این رویکرد، سازمان به هر نوع خدشه ای که در مورد طرح های ارزیابی زیست محیطی وجود دارد، وارد شده و آنها را مورد کنکاش و بررسی قرار می دهد.

وی تاکید کرد: همواره بحث توسعه مطرح می شود اما باید پیشرفتی را مد نظر قرار داد که در آن همه جنبه ها در کنار هم مطرح شده باشند.

موسوی خاطرنشان کرد: ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری، نباید بهانه ای برای دست درازی به محیط زیست باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: شاید در بازه کوتاه مدت با راه اندازی یک طرح عمرانی یا اقتصادی مشکلی همچون بیکاری مرتفع شود، اما تاثیری که به تبع این اقدام در محیط زیست باقی می گذارد، جبران ناپذیر است.

وی مطالعات ارزیابی زیست محیطی را اقدامی برای به حداقل رساندن مشکلات محیط زیستی طرح های عمرانی و اقتصادی برشمرد و تصریح کرد: باید به خاطر داشت، موضوعی که به دریاچه ارومیه آسیب زد یا سبب خشک شدن برخی از تالاب های کشور شد، توجه به توسعه، بدون مد نظر قرار دادن تبعات زیست محیطی آن بود.

موسوی تاکید کرد: سازمان حفاظت محیط زیست مانع توسعه نیست، بلکه قصد حرکت به سمت توسعه پایدار و همه جانبه را با حفظ محیط زیست و جلوگیری از آسیب رسیدن به حیات وحش دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار