نهایت تلاش خودمان را در جهت رفع مشکل کمبود آب به کار گرفته ایم و تعدادی مجتمع های آبرسانی در حال ساخت می باشد.
کد خبر: ۸۶۹۴۲۸۴
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، فرماندار زنجان در جلسه مشترک دهیاران ، شوراهای اسلامی بخشهای مرکزی، زنجانرود و قره پشتلو ضمن تقدیر و تشکر از دستگاههای اجرائی و بخشداری های تابعه جهت محرومیت زدایی های انجام شده از سطح روستاهای شهرستان گفت: تعداد قابل توجهی از پروژه ها اجرایی شده و تعدادی نیز در دست اجرا می باشد .

فرخی با اشاره به کمبود آب شرب و همچنین محدودیت منابع مالی افزود: نهایت تلاش خودمان را در جهت رفع مشکل کمبود آب به کار گرفته ایم و تعدادی مجتمع های آبرسانی در حال ساخت می باشد.

وی همچنین به اشاره به اولویت برنام های عمرانی فرمانداری در سطح روستاها اظهار داشت: در سال گذشته بالغ بر 25 میلیارد تومان اعتبار در حوزه عمران روستایی و تغییر چهره روستاها در زمینه اجرای طرح های هادی تخصیص یافته است .

فرخی تصریح کرد: موضوع تامین آب شرب روستایی نیز اقدامات قابل توجهی انجام شده و دربرخی موارد که مشکل حل نشده، یا منابع آبی یافت نشده است و یا کمبود اعتبار داشته ایم .

وی با اشاره به اولویت دوم در حوزه عمران روستایی اظهار داشت با توجه به دستور مساعد رئیس جمهور محترم در سفر به استان زنجان در خصوص گاز رسانی به روستاهای بالای 20 خانوار اظهار داشت : فاز مطالعاتی و طراحی به اتمام رسیده و گاز رسانی به روستاها از سال 93 به سرعت در حال اجرایی شدن است .

فرماندار زنجان افزود: اولویت بعدی اجرای طرح سلامت بوده که از اقدامات مهم و موثر دولت در حوزه بهداشت و درمان می باشد که در سطح شهرستان به طور کامل اجرا شده و بیماران روستایی با پرداخت 3 الی 5 درصد و بیماران شهری با پرداخت 5 الی 10 درصد هزینه های بیمارستانی می توانند از امکانات درمانی بهره مند شوند که این امر مهم به همت دولت تدبیر و امید اجرایی شده است

وی با اشاره به پروژه های مهم شهرستان خصوصاً احداث شهرک صنعتی در منطقه زنجانرود که منجر به استقرار صنایع بزرگ خواهد شد و به نوبه خود گام موثری در نگهداشت جمعیت ، اشتغال و افزایش درآمد منطقه منجر خواهد گردید، اشاره و اظهار داشت: تکمیل سد مشمپا و احداث نیروگاه های گلزی نیز از اولویت عمرانی شهرستان می باشد .

فرماندار زنجان با اشاره به موضوع تغییر چهره روستاها با اجرای طرح های هادی گفت: اعتبارات لازم از محل تملک دارائیها و اعتبارات دهیاریها تامین شده است که با اجرای این طرحها شاهد دگرگونی در چهره روستاها با احداث جداول، آسفالت، سنگ فرشخواهیم بود .

گفتنی است، بهبود راه های مواصلاتی بخش قره پشتلو خصوصاً پیگیری برای احداث و تکمیل محور ارمغانخانه، خلخال که موجب شکوفایی این بخش خواهد شد و مسیر ورود سرمایه گذار را تسهیل خواهد نمود،از دیگر برنامه ها می باشد.

در ادامه جلسه دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاهای شهرستان به اعلام موارد و مشکلات سطح روستاها پرداخته و تصمیمات لازم با همفکری و همکاری مسئولین دستگاههای اجرایی اتخاذ شد.

ارسال نظرات