سومین جشنواره سراسری سرودها و آواهای حماسی , انقلابی ومذهبی بسیج در سال 1395 به شکل تولید محور برگزار می شود.
کد خبر: ۸۶۹۴۲۹۳
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، عظیم دشتی در جلسه شورای مرکزی انجمن آواها ونواهای بسیج استان اظهار داشت : سومین جشنواره سراسری سرودها و آواهای حماسی , انقلابی ومذهبی بسیج در سال 1395 به شکل تولید محور برگزار می شود که گروه های سرود هر یک از کانون ها و سازمانهای بسیج هنرمندان برابرآیین نامه اجـرایی جشنواره در سطح استان به رقابت می پردازند.

وی افزود : جشـنواره سرودهای حماسی , انقلابی ومذهبی بسـیج رخداد مهمی است که در آن توان فرهنگی و هنـری کشور، در عرصه هنر فاخر موسیقی و سرود به نمایش گذاشته می شود . شکی نیست که حضور موفق در این عرصه، نیازمند آموزش های تخصصی و پشتیبانی های در خور است و این مهم ان شاءا... در برنامه های آتی توسط سازمان بسیج هنرمندان محقق خواهد شد؛ اما هنرمند بسیجی درد آشنا و زخم خورده از آماج جهل و نا مردمی ( بی توجهی به مشکلات و سختی ها و کمبود ها)، در عرصه ی هنر به تولید اندیشه در قالب جذابیت های هنری می پردازد؛ تا به دشمنان کینه توز نظام مقدس جمهوری اسلامی ثابت کند که بسیجی دل درگرو اعتقادات خود داشته و خود را سرباز آقا امام زمان (عج) می داند. پس همانگونه که در رویارویی مستقیم و در مصاف هشت ساله با همه تسلیحات نظامی، سربلند و مقاوم و پیروز ایستاده است،در عرصه های فرهنگی، هنری نیز آرزوی آنان را به یاس مبدل خواهد کرد.

دشتی گفت : حضور جدی، پر تلاش وجاودانه بسیجیان در خلق سرودهای حماسی , انقلابی و مذهبی بسیج برای اثبات حقانیت آنان در وفاداری به آرمان های شهدا و امام راحل و پشتیبانی از ولایت (بخصوص در زمانه جنگ نرم دشمنان علیه آراء و افکار جوانان کشور) ضرورت دو چندان دارد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان ,شناسایی استعدادهای جدید ،جوان ،خلاق و متعهد و برنامه ریزی برای رشد و ایجاد بستر مناسب جهت ارتقاء و گسترش سطح علمی و فعالیت گروههای سرود بسیج , حفظ و انسجام و ساماندهي هنرمندان رشته موسیقی و سرود در سطح شهرستان ، استان و کشور و کمک به فرایند تولیدات هنـری ,فراهم نمودن بستر و زمینه مناسب جهت تعامل هنرمندان عضو شبکه هنری بسیج و تبادل تجربیات و اطلاعات , ایجاد فضای لازم برای رقابت سازنده و موثر و توسعه توانمندیهای علمی وعملی اعضاء شبکه هنری بسیج ,جذب، تربيت و پرورش هنرمندان كارآمد در اين رشته و تاثير گذاري مطلوب بر فضای هنری و فرهنگ عمومي را از اهداف عمده برگزاری سومین جشنواره سرودهای حماسی , انقلابی و مذهبی عنوان کرد.

رئیس ستاد برگزاری سومین سرودهای حماسی , انقلابی و مذهبی بسیج در ادامه گفت : جشنواره سوم در سال 95 به شکل متفاوت و در دو بخش استانی و کشوری برگزار خواهد شد :که در این بخش استانی سازمان بسیج هنرمندان استانها با اعتباری که به همین منظور پیش بینی شده از بین گروههای سرود بسیج دو گروه برتر را شناسایی کرده و برابر اولویت های موضوعی نسبت به ساخت و تولید سرود اقدام خواهند نمود.

دشتی موضوعات جشنواره را فرهنگ بومی و اقوام ایرانی ,سبک زندگی ایرانی – اسلامی ,جلوه های اقدام و عمل در آیینه موسیقی , بسیج ، ارزشها و آرمانهای انقلاب اسلامی ,فرهنگ مقاومت و دفاع مقدس ,بسیج در مواجهه با فتنه 88 , 9 دی سالـروز بصیـرت ,شهدای حریم حرم , مقابله با جنگ نرم و شبکه های ماهواره ای و رسانه ای استکباری علیه جمهوری اسلامی ایران ,وحدت اسلامي و مقابله با انديشه هاي تكفيري,جنبشهای بیداری جهان در اسلام , جوانان و ولایت مداری ,تقویت روحیه امید ، نشاط و شور آفرینی در جامعه اسلامی , استکبار ستیزی بیان کرد و گفت :گروههای سرود می بایست بصورت تک جنسی ( برادران ) بوده و در کنار بهره گیری از ساز های الکترونیک حتما از 2 ساز ایرانی زنده در آهنگسازی و ضبط آثار استفاده نمایند در غیر اینصورت به دبیرخانه کشوری معرفی نخواهند شد . ضمنا گروههایی که بیشتر از سازهای ایرانی زنده در ضبط آثار بهره بگیرند در اولویت اتخاب کشوری قرار خواهند گرفت .

رئیس سازمان بسیج هنرمندان در بخش پایانی سخنان خود گفت علاقه مندان به شرکت در جشنواره می توانند آثار خود را تا تاریخ 31/4/95 به گروه آواها ونواهای کانون های بسیج هنرمندان استان ارایه نمایند.

ارسال نظرات