اولویت بندی منکرها و معروفات شهرستان مشخص شود تا در عمل بتوان موفق عمل نمود.
کد خبر: ۸۶۹۴۳۰۹
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از خلخال، حجت الاسلام امیر رشتبری در حاشیه برگزاری جلسه امر به معروف و نهی از منکر شهرستان خلخال در گفتگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری ازناو خلخال اظهار داشت : با اشاره به ابلاغ قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان ازمنکر گفت: اولویت بندی منکرها و معروفات شهرستان مشخص شود تا در عمل بتوان موفق عمل نمود.

رشتبری با تبریک ماه مبارک رمضان این ماه را فرصتی مناسب برای اجرای این حرکت شایسته عنوان نمود.

رشتبری اظهار داشت: طبق اظهارات آیت الله شبستری اگر این ستاد یک وزارت خانه بود با تشکیل زیرمجموعه ها و عضو شدن ارگان های مختلف در سایر وزارت خانه ها وادارات در این وزارتخانه عملا حرکت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه محکم تر انجام می شد.

رشتبری تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در واحد های تابعه ادارات و بخش ها را خواستار شد.

رشتبری در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص یکسری اقدامات انجام شده در بحث های فرهنگی اظهار تاسف نمود و گفت: بعضی وزارت خانه ها مثل وزارت ارشاد خود دامن به ترویج ضد ارزش ها می نمایند که این شایسته یک جامعه نیست.

به گزارش ازناو، سرهنگ مصطفی کریمی فرمانده سپاه خلخال نیز ضمن تشریح دستور العمل جدید ابلاغی قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر گفت: در شهرستان خلخال به ترتیب جایگاه های این ستاد این گونه معرفی شده است.

1- امام جمعه شهرستان خلخال به عنوان رئیس ستاد شهرستان2- فرماندار 3- رئیس اداره اطلاعات4- مدیر آموزش و پرورش شهرستان خلخال5-رئیس یکی از دانشگاه های شهرستان به انتخاب رئیس ستاد در صورت وجود 6- مدیر اداره صنعت معدن و تجارت 7- رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان 8-نماینده یا نمایندگان شهرستان در مجلس شورای اسلامی به عنوان ناظر 9- دادستان شهرستان 10-رئیس واحد خبر شهرستان11- رئیس اداره تبلیغات 12- فرمانده انتظامی شهرستان 13- فرمانده سپاه14- یکی نفر از مدیریان مدارس علمیه شهرستان به انتخاب ستاد در صورتوجود 15- مدیر یکی از مدارس علمیه خواهران شهرستان به انتخاب رئیس ستاد در صورت وجود

16- دبیر ستاد به انتخاب رئیس ستاد که در دو تبصره مشخص شد ودر کتابچه دستورالعمل مشخص است.

کریمی در بخش دیگری از سخنان خود عمل به امر به معروف و نهی از منکر را یک وظیفه برای اقشار مختلف مردم دانست وبر نهادینه شدن آن تاکید کرد.

 در ادامه فرماندار خلخال ودادستان شهرستان خلخال نیز به ارائه نظارت خود در خصوص احیای فریضه امر به معروف و نهی ازمنکر پرداختند.

ارسال نظرات