اقتصاد مقاومتی به عنوان اقتصادی درون زا و متکی بر منابع داخلی می‌ تواند توسعه پایدار و همه جانبه ‌ای را به دنبال داشته باشد.
کد خبر: ۸۶۹۴۳۱۳
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرمی، اقتصاد مقاومتی به عنوان اقتصادی درون زا و متکی بر منابع داخلی می‌ تواند توسعه پایدار و همه جانبه ‌ای را به دنبال داشته باشد. کارشناسان اقتصادی نیز معتقدندتمام کشورها نیاز دارند تا به منابع داخلی خود متکی باشند و به ویژه در ایران، تکیه بر منابع داخلی می تواند گامی برای رهایی از مشکلات عدیده اقتصادی باشد.
از این رو با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری و نام گذاری سال های اخیر به نام اقتصاد مقاومتی، مسئولان ارشد کشور و مقامات محلی برای این مهم برنامه های مختلفی به مرحله اجرا درآورده اند. ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی که در شهر گرمی نیز به راه افتاد، یکی از این اقدامات است که در تلاش برای احیای مجدد واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال گرمی است.
این ستاد در قالب کمیته های گردشگری وصنایع دستی، کشاورزی، منطقه آزاد، عمرانی و فنی و صنایع با هدف تبادل نظر و برنامه ریزی اقتصادی شهرستان گرمی تشکیل یافته است. طبق مصوبه ستاد مقرر شد کمیته های فرعی ستاد، برنامه های اقتصاد مقاومتی و ملزومات اجرای آن و همکاری ها و کارکرد ادارات در تحقق آن را به ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی ارسال نمایند که امری بسیار پسندیده است.

تنها راه چاره حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی است
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گرمی در جلسه ای که با حضور مقامات محلی در فرمانداری شهرستان برگزار شد، گفت: تنها راه حل مشکلات اقتصادی کشور و منطقه، حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی است.
سرهنگ «حسن نوری» با بیان اینکه نامگذاری سال ۹۵ به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل قطعا در جهت رفع خلاء اصلی و فعلی کشور یعنی رفع مسائل اقتصادی است، گفت: نامگذاری سال‌های اخیر نشانگر این است که خلاء اصلی و فعلی کشور، مسائل اقتصادی است.
وی تصریح کرد: تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور موجب رونق تولید و به تبع آن ایجاد اشتغال می ‌شود و با توجه به اینکه مهمترین معضل کنونی کشور و به تبع شهرستان گرمی هم بیکاری است با استفاده از اقتصاد مقاومتی می‌ توانیم شاهد ریشه ‌کن شدن این معضل باشیم.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گرمی تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل را مستلزم اراده جدی دولت و تعاون و همکاری کلیه نهادها و احاد مردم عنوان کرد و افزود: شهرستان گرمی در مسیر اقتصاد مقاومتی با برخورداری از منابع طبیعی بکر وپتانسیل فراوانی که در منطقه دارد می‌تواند مشکلات خود را حل کند.

برای تحقق شعار سال از هیچ تلاشی دریغ نمی کنیم
فرماندار گرمی گفت: اقتصاد مقاومتی بستری برای رشد اقتصادی کشور است و باید بدور از گرایش سیاسی ، برنامه های اقتصادی و توسعه ای شهرستان را پیش برد.
«
میرعلی رحیمی زاد» اظهار کرد: دولت تدبیروامید رشد اقتصادی کشور را با ۶/۵درصد منفی تحویل گرفت و سال گذشته آن را به ۳درصد مثبت رساند و بر اساس برنامه ششم توسعه باید به ۸/۵درصددر سال ۱۴۰۴افزایش یابد.
وی با بیان اینکه سیاستهای اقتصادی دولت تدبیر و امید با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در نامگذاری شعار سال قرار گرفتهاست، افزود: این مهم هیچ گاه امکان پذیر نخواهد بود مگر با تولید داخلی، رفع بیکاری، خروج از رکود و مهار گرانی که لازمه تلاش همه ارگان های کشور و در سطح کوچک دستگاه های محلی است.
این مقام مسئول با بیان اینکه برای تحقق شعار سال از هیچ تلاشی دریغ نمی کنیم، بیان کرد: با برنامه‌ ریزی‌ها و مقدماتی که تاکنون برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی انجام و فراهم شده است، می ‌توانیم از پتانسیل عظیم منطقه و شاهد عملی شدن شعار امسال و رونق اقتصادی باشیم.
وی تلاش بدون وابستگی سیاسی برای برون رفت از مشکلات اقتصادی را لازمه اقتصاد مقاومتی دانست و خاطر نشان کرد: در شهرستان گرمی قطعا بخش کشاورزی جهت حرکت به سوی اقتصاد مقاومتی در اولویت قرار دارد و پس از آن، صنعت نیز باید در این مسیر حرکت کند.
رئیس ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی گرمی با بیان اینکه ایجاد قرارگاه اقتصادمقاومتی ضرورت توجه جدی به تحقق سیاستهای اقتصادمقاومتی را به وضوح مشخص کرده است افزود:باید از همه ظرفیتها و پتانسیل توسعه اقتصادی شهرستان گرمی با تاکیدبر بخش کشاورزی،دامپروری،گردشگری برای تحول اقتصادی و افزایش درآمد مردم بهره برد و برنامه ریزی طولانی مدت و کوتاه مدت ادارات و مشارکت بخش خصوصی از ضروریات تحقق اقتصادمقاومتی است.

برنامه های شهرستان متناسب با شعار طراحی می شود
نماینده مردم شهرستان گرمی در مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه‌های اجرایی شهرستان گرمی متناسب با شعار سال مبنی بر اقتصاد مقاومتی و فرمایشات مقام معظم رهبری تدوین و طراحی می ‌شود.
«
سیدحمایت میرزاده» اظهار کرد: هیچ بهانه ‌ای برای عملی نکردن اقتصاد مقاومتی و رهنمودهای مقام معظم رهبری از سوی مدیران دستگاه‌های اجرایی استان و شهرستان قابل قبول نیست، چرا که این امر راهگشای توسعه همه‌جانبه استان محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های اساسی مجلس دهم تحقق منویات و رهنمودهای مقام معظم رهبری است، افزود: انتظار می‌رود با استفاده از ظرفیت و توان داخلی و مدیریت راهبردی و همه‌جانبه ‌مسئولان در پایان سال اقدامات انجام شده در رابطه با اقتصاد مقاومتی را در منطقه گزارش دهیم.
میرزاده با بیان اینکه متاسفانه در سال‌های گذشته فقط شعارهایی و حرف‌هایی در مورد اقتصاد مقاومتی در منطقه رواج داشت، افزود: دیگر زمان آن فرا رسیده است که همه دست به دست هم داده و به صورت عملی برنامه‌های اقتصاد مقاومتی را تحقق بخشیم تا تمام برنامه‌های مرتبط با اقتصاد مقاومتی هدف دار و نتیجه ‌بخش باشد.
وی با برشماری ظرفیت های گردشگری استان و شهرستان گرمی گفت: با استفاده از این ظرفیت‌ها و برنامه‌های توسعه محور می‌توان اقدام عملی در رابطه با توسعه و پیشرفت استان اردبیل انجام داد و نیاز است در تمام برنامه‌های انجام شده ظرفیت‌ها و توان داخلی مبنای تمامی کارها قرار گیرد.
نماینده مردم شهرستان گرمی در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: متاسفانه در برخی مراسم‌ها و برنامه‌ها و همایش‌ها برای پذیرایی و تجلیل از کالاهای تولید خارج استفاده می‌شود که نیاز است در این برنامه‌ها متناسب با توان و تولید آن منطقه از کالاهای بومی استفاده شود که در این زمینه باید همگان اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم.

* علی قاسمیان

ارسال نظرات