از جمله امراض و بیماری های جامعه بشری امروزی آفت ماهواره و شبکه های اجتماعی مجازی است که در بین خانواده ها رسوخ کرده و بنیان خانواده ها را تهدید می کند.
کد خبر: ۸۶۹۴۳۱۶
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از نیر، سرهنگ حسن دهقانی فرمانده سپاه ناحیه نیر در جمع بسیجیان شهرستان نیر اظهار داشت: از جمله امراض و بیماری های جامعه بشری امروزی آفت ماهواره و شبکه های اجتماعی مجازی است که در بین خانواده ها رسوخ کرده و بنیان خانواده ها را تهدید می کند.

وی ترویج خشونت، ضعیف کردن بنیان خانواده، زیاد شدن آمار دختران فراری ، شکسته شدن حرمت خانواده، بدحجابی ، تبلیغ تنوع پرستی، تجمل گرایی، تبلیغات ضداسلامی و نهادینه کردن بی غیرتی را از جمله آسیب های شبکه های اجتماعی و ماهواره ای ذکر کرد که رواج یافته اند.

وی از خانواده ها خواست بنیان خانواده را با حفظ ارزش های اسلامی و منع فرزندان از دیدن برنامه های ماهواره ای حفظ کنند.

سرهنگ دهقانی گفت: شبکه های دیجیتال رسانه ملی ایران با دهها شبکه مختلف و متنوع با کیفیت مطلوب که هرکدام برای رفع نیازهای اقشار مختلف مردم تعبیه شده است جایگزین بسیار خوبی می تواند برای ماهواره در خانواده ها باشد.

فرمانده سپاه ناحیه نیر با بیان عوارض و پیامدهای مختلف استفاده از ماهواره در جامعه گفت: یکی از عوامل اصلی استفاده از ماهواره، ناآگاهی والدین از ابعاد مختلف این رسانه بوِیژه آثار مخرب آن بر کانون خانواده هاست.

وی افزود: عوامل زیادی دست به دست هم می دهند تا خانواده ها از این مقوله ضد فرهنگی و اجتماعی استفاده کنند از این رو باید مردم را از بروز و تشدید این معضل اجتماعی آگاه کرد.

سرهنگ دهقانی با اشاره به تاثیرات منفی استفاده از شبکه های اجتماعی و ماهواره در خانواده ها گفت: کاهش روابط عاطفی، ترویج بی بندباری، عادی جلوه دادن طلاق، سست شدن بنیان خانواده، بدحجابی و وجود زنان خیابانی، ترویج هوس خواهی و تنوع طلبی و تاثیرگذاری بر روابط اجتماعی خانواده ها را از دیگر اهداف برنامه سازان شبکه های ماهواره ای است.

این مسئول تاثیر ماهواره بر پوشش جوانان ایرانی، خیانت به یکدیگر و ارتباطات خارج از عرف و شرع را از دیگر برنامه های ماهواره ها عنوان کرد و افزود: بزرگترین این تاثیرات و نمونه بارز این اقدامات شبکه های خارجی کم شدن یا در بعضی از موارد از بین رفتن احترام میان پدر و مادر و فرزندان است.

وی افزود: مهمترین عاملی که در حال حاضر می توان برای دامن زدن به فرهنگ بدپوششی و بدحجابی به آن اشاره کرد تأثیر مخرب شبکه های ماهواره ای و برنامه های غیر اخلاقی این شبکه ها بر جوانان است که متأسفانه به دلیل عدم برنامه ریزی مناسب برای خنثی کردن آثار مسموم آن و طیف وسیع مخاطبین با سرعت سرسام آوری درحال دگرگون ساختن ساختار های ارزشی جامعه و القای فرهنگ برهنگی به جوانان است.

سرهنگ دهقانی افزود: بررسی رویکردهای این شبکه ها می توان به وضوح مشاهده نمود که برنامه های آنها در ابتدا بر روی تخریب حیاء فعالیت می نماید و با ساده انگاری اعمال منافی حیاء و عفت، پای به قدم بعدی یعنی ترویج انواع و اقسام بی حجابی از بد پوششی تا کنارگذاردن حجاب می گذارد.

ارسال نظرات