خبرهای داغ:
امام جمعه گیلانغرب در جلسه ستاد اقامه نماز؛

نماز سرچشمه پاکی ها و اساس دین مبین اسلام است/اهتمام دشمن امروز تضعیف باورهای دینی و انقلابی جوانان است

امام جمعه گیلانغرب گفت :اصول دین و اساس اسلام بر رستگاری و عروج معنوی است ، لذا مولفه های بیشمار نوینی با حربه دشمن از شبکه های
کد خبر: ۸۶۹۴۳۲۴
|
۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلانغرب؛حجت الاسلام والمسلمین محمد طه مهری در اولین جلسه ستاد اقامه نماز شهرستان گیلانغرب با بیان اینکه ارزشهای دینی باید در خانواده ها حاکم و جاری باشداظهار داشت: تجربه ثابت کرده است که کسانی که مقید به نماز هستند بیش از سایر افر اد ارزشهای دینی را رعایت می کنندو به همین تناسب از بی بندوباری ،جرم ،گناه و معصیت دور خواهند ماند.
وی  با بیان آثار و برکات نماز جماعت و اثرگذاری آن در تمام مراحل زندگی فردی و اجتماعی انسانها ، تصریح نمود:  حقیقتا فریضه نماز یک ارتباط شخصی فرد با خداوند متعال است  که با برگزاری آن به صورت جماعت می توان تفکرات فردی را به تفکرات جمعی تبدیل ،و از آن بهره جست که در این راستا  نیز هر چه قدر مساجد ما زیباتر ،تمیزتر و معطر باشد به همان اندازه جاذبه مساجد نیز برای مردم بیشتر خواهد بود.

 

وی همچنین به نقش خانواده ها در ترویج فرایض دینی و مکارم اخلاق و معنویات در بنیانی ترین مولفه اجتماعی  اشاره کرد وخاطر نشان کرد:با وجود حربه و ترفندهای دشمن در حوزه جنگ نرم ، تهاجم فرهنگی و اسیبهای اجتماعی ذکر این مهم پر اهمیت است که امروزه دشمنان برای مقابله با ارزشهای ایران اسلامی و تخریب آن در خانواده ها  به جنگ نرم روی آورده است که برای مقابله با این امر باید ابعاد این دشمنی ها را شناخته و اهتمام بیشتر به حفظ ارزشهای دینی در خانواده ها داشته باشیم.

حجت الاسلام مهری ابراز داشت:گیلانغرب دارای 45 مسجد و 11 خانه عالم است که برای رسیدن به وضعیت ایده آل و مطلوب فاصله زیادی داریم.
وی اظهار داشت: با تلاش های صورت گرفته 2 مسجد جدید در شهر گیلانغرب و دهستان ویژنان با تامین اعتبار از محل مشارکت های خیران و مردمی در دست احداث است.
وی بیان کرد: هم اکنون 12 روحانی مستقر در این شهرستان کار تبلیغ و ترویج مسایل دینی، مذهبی و فرهنگی در بین اقشار مختلف مردم را بر عهده دارند.

دبیر ستاد اقامه نماز  گیلانغرب هم در سخنانی با اشاره به نقش معنوی و سعادت افرین نماز گفت:برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری ، مسابقه عکس نماز ،شعر نماز ، خاطره نویسی، وبلاگ نویسی ، کتابخوانی از اهم برنامه های این ستاد در طول سال بوده است .

 

منصوریان با اشاره به اینکه برگزاری مسابقه پله های اسمانی  در سطح مدارس، تامین روحانیون و طلبه های خواهر و برادر به منظور اقامه نماز جماعت در مدارس،برگزاری طرح منهاج بیان احکام دین در جهت کسب حلال برای بازاریان ،اجرای طرح قیام روستاهای که دارای مسجد فاقد روحانی هستند در سطح روستاها ،گوشه ای از فعالیتهای ستاد اقامه نماز شهرستان گیلانغرب است ابراز داشت : در هر حال به منظور کیفی شدن و بهره مندی  بیش از پیش از فعالیتهای این ستاد لازم است مسئولان و متولیان مرتبط بیش از پیش تعاملی خدا پسندانه و درخور داشته باشند که خدا را شکر این مهم تا امروز محقق شده است .

 

 دبیر ستاد اقامه نماز  گیلانغرب همچنین ابراز داشت : در سال جاری اجرای طرح سلامت معنوی در بیمارستان شهرستان و طرح تشکیلات یاوران نماز طرح نیک(نماز –یاوران-کودک)در مهد های بهزیستی ، طرح مبین در مدارس آموزش و پرورش، طرح ملی تدین در دانشگاهها  ، طرح توسعه شبکه یاوران نماز در شجره طیبه صالحین سپاه و طرح توسعه شبکه یاوران نماز در حوزه های علمیه در دتور کار قرار گرفته و حتی جلساتی به منظور هماهنگی بیشتر برگزار شد شده است .

 

 در پایان این  جلسه از سه نفر از فعالان حوزه رسانه و امورات مرتبط با ستاد اقامه نماز در شهرستان گیلانغرب تقدیر شد.

ارسال نظرات