دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج در گفتگو با کوله بار عنوان کرد
سردار سلیمانی گفت:راهیان نور غرب و شمال غرب از اردیبهشت ماه آغاز شد و به دلیل فرارسیدن ماه مبارک رمضان با توقف موقتی همراه است و بعد از پایان این ماه مبارک، شاهد اعزام کاروان های راهیان نور سراسر کشور به مناطق عملیاتی غرب و شمال غرب خواهیم بود.
کد خبر: ۸۶۹۴۳۵۰
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۴
 به گزارش سرویس بسیج راهیان نور خبرگزاری بسیج،سردار "یعقوب سلیمانی" دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج  با اشاره به اینکه راهیان نور غرب و شمالغرب کشور هرساله با استقبال بیشتری برگزار می‌شود، گفت: جایگاهی که راهیان نور دارد بسترها و زمینه‌هایی به وجود می‌آورد که زائران آمده و وقتی در فضا قرار می‌گیرند و برایشان تشریح می‌شود که چه خبر است، تحت تاثیر قرار می‌گیرند.
 
دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج تصریح کرد: امسال هم برنامه‌ریزی شده که اهتمام جدی‌تری نسبت به زیر ساخت‌ها، توجه و اهتمام مضاعف‌تری در خصوص زیارتگاه‌ها و یادمان‌هایی که آنجا است، صورت بگیرد.
 
سردار سلیمانی افزود: با توجه به نقشی که عملیات‌ها در دوران دفاع مقدس در کردستان و در غرب داشته‌اند و با توجه به پیچیدگی این عملیات‌ها، تاثیرگذاری و حساسیتی که وجود داشت، روایتگری آنجا نیز حساسیت خود را دارد. عملیات‌ها و قلل سر به فلک کشیده کردستان تعریف خاص خودش را در جنگ داشت و از سختی‌های خاصی برخوردار بود. لذا روایتگری آنجا اگر درست صورت بگیرد، تاثیر خوبی بخصوص بر روی قشر جوان و نوجوان دارد.
 
وی تاکید کرد: چهار یا پنج سالی است که جلسات قرارگاه راهیان نور مرکزی خاص مسائل راهیان غرب و با این دستورالعمل تشکیل می‌شود. آموزش راوی و روایتگری صورت می‌گیرد. سیستم شبکه خادمین فعال می‌شوند. هم ظرفیت بومی، هم پیشمرگان مسلمان کُرد و هم از راویان مجرب دفاع مقدسی در مناطق غرب و شمال غرب به کار گرفته می‌شوند. این‌ها ویژگی‌هایی است که در سال‌های گذشته نبود.
 
مسئول سازمان اردویی و راهیان نور بسیج گفت: طبق جدولی که توسط سپاه‌های استانی تنظیم شده است، برنامه‌های راهیان نور از اردیبهشت آغاز شده و تا فروردین سال بعدش ادامه دارد.
 
وی اظهار داشت: اعزام کاروان های راهیان نور در تابستان به سرزمین های غرب و شمال غرب کشور با هدف آشنایی آنها با ذره‌ای از سختی‌های دفاع مقدس صورت می‌گیرد.
ارسال نظرات