بسیج سازندگی پیشتاز فعالیت در عرصه اقتصاد مقاومتی است

ایجاد 891 فرصت شغلی به همت بسیج سازندگی سپاه روح‌الله+تصاویر

رئیس بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: سال گذشته 160 میلیارد ریال در قالب تسهیلات کم بهره به متقاضیان پرداخت و 891 فرصت شغلی ایجاد شد.
کد خبر: ۸۶۹۴۴۵۲
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، بسیج همواره ثابت کرده که تمام قد تا پای آرمان‌های نظام و کشور اسلامی می‌ایستد و در این مسیر از هیچ چیز باکی ندارد.

اکنون نیز که مسائل اقتصادی از اولویت‌های کشور به شمار می‌رود، بسیج در راستای بن‌بست شکنی و الگو سازی در حوزه اقتصاد مقاومتی، در میان بیش از 200 عرصه مورد نیاز در تامین امنیت غذایی کشور، بر روی 15 عرصه در استان مرکزی تمرکز کرده تا با مردمی کردن اقتصاد، قدم شایسته‌ای در حوزه اقتصاد مقاومتی برداشته شود.

محصولات گلخانه‌ای، پرورش ماهی، زنبور عسل، داربست‌سازی باغات انگور، صنایع تبدیلی، دانه‌های روغنی، پرورش ماکیان، پرورش شترمرغ، کاشت حبوبات و غلات، کاشت گیاهان دارویی، پرورش قارچ، پرورش مرغ بومی، صنایع دستی، کاشت زعفران و دام سبک موفق شده اقداماتی ارزنده را به منصه ظهور رساند.

در اواسط خرداد بود که تیمی از مسئولان تحقیقات آماد و پشتیبانی ستاد کل نیروهای مسلح با حضور در عرصه‌های موفق اقتصاد مقاومتی ایجاد شده در شهرستان‌های استان مرکزی از نزدیک با روند تولید آشنا شدند.

شهرستان تفرش اولین مقصد برای بازدید از عرصه‌های اقتصادمقاومتی بود، عرصه‌هایی همچون صنایع لبنی، گلاب‌گیری و کاشت زعفران که به همت بسیج سازندگی در این شهرستان برای متقاضیان رونق پیدا کرده و باعث رزق حلال شده تا ضمن کسب روزی حلال در رونق و رشد اقتصاد استان نیز سهمی ولو کوچک ایفا کنند.

کارگاه‌های صنایع لبنی، تولید و پرورش شترمرغ، مرغ مولد، مرغ بومی و پرورش ماهی در آشتیان نیز مورد بازدید این تیم قرار گرفت و از نزدیک با روند تولید این محصولات آشنا شدند.

ساروق و گلخانه‌هایش، استخر پرورش ماهیانش و باغات سرسبز این شهر حکایت از روح زندگی داشت، حکایت از امید و پاکی داشت که مردم این منطقه را به کار و تلاش شبانه‌روزی وا داشته بود تا بی‌منت دیگران با تکیه بر توان خویش نان بازوی خود را بخورند.

کندوهای زنبور عسل کمیجان نمونه بارز تولیدات مبتنی بر اقتصادمقاومتی است که مردم این دیار را محدود به این عرصه نساخته که در عرصه‌هایی همچون پرورش ماهی، گیاهان دارویی و محصولات گلخانه‌ای فعالیت می‌کنند و در این بازدیدها میزبان مسئولان کشوری و استانی بود.

شهرستان اراک مقصد پایانی بود که از عرصه‌های تولید تخم بلدرچین، تولید و پرورش قارچ بازدید بعمل آمد.

عرصه پرورش بز سانن در شهرستان اراک نیز چندی است که به همت بسیج سازندگی سپاه روح‌الله آغاز شده، این نژاد از بز‌ها 946 کیلوگرم در 306 روز سال تولید می‌کنند که درصد چربی شیر آن 3.58 است، که برنامه‌ریزی‌های لازم برای پرورش این نژاد در اراک شده است.

سرهنگ پاسدار فراهانی بر ضرورت توجه به فرامین مقام‌معظم رهبری در راستای تحقق اقتصادمقاومتی تاکید کرد و اظهار داشت: توجه به راهبردهای اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام‌معظم رهبری از سال 1390 مورد توجه سپاه پاسداران قرار گرفت و خوشبختانه تا به امروز توفیق داشته است که اقدامات درخور توجهی را در این عرصه انجام دهد.

وی افزود: از سال 91 که بسیج سازندگی به این عرصه ورود کرد تا پایان سال گذشته 420 میلیارد ریال اعتبار از منابع داخلی بسیج در راستای تحقق اقتصادمقاومتی در قالب تسهیلات کم بهره به تعداد دو هزار متقاضی پرداخت کرده است.

رئیس بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: سال گذشته 160 میلیارد ریال در قالب تسهیلات کم بهره به متقاضیان پرداخت شد و با طرح‌های ایجاد شده موفق شدیم که در سطح استان 891 فرصت شغلی ایجاد کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار