حجم اشتغالزایی صنعت گردشگری انگلیس به رقم ۳ میلیون فرصت شغلی می رشد و احتمال آن می رود خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تاثیرات مخربی روی بخش گردشگری این کشور بگذارد.
کد خبر: ۸۶۹۴۵۰۰
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج،  به نقل از یورونیوز، تردید و نگرانی سرمایه گذاران نسبت به نتیجه برگزاری همه پرسی ۲۳ ژوئن درباره ماندن و یا خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا موجب شده اکثر بازارهای بورس اروپایی آشفته باشند

از سوی دیگر نتایج آخرین همه پرسی ها نشان می هد احتمال بیشتری وجود دارد که نتیجه همه پرسی درباره «برکسیت»، خروج بریتانیا ازاتحادیه اروپا باشد. این موضوع تاثیر منفی برروی ارزش پوند در برابر دلار آمریکا داشته است. طی سه روز گذشته پوند جمعا ۲.۴۰ درصد ارزش خود در برابر دلار را از دست داده است.

صنعت گردشگری بریتانیا تامین کننده قسمت قابل توجهی از تولید ناخالص داخلی این کشور است. حجم اشتغالزایی این بخش به رقم ۳ میلیون فرصت شغلی می رشد.

تحقیقات نشان می دهد ۶۳ درصد گردشگرانی که به انگلیس می روند از کشورهای عضو اتحادیه اروپا هستند.

احتمال آن می رود خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تاثیرات مخربی برروی بخش گردشگری این کشور گذارد.

دایدر ولز، رییس اجرایی انجمن «یو کی اینباند» گفت: «خروج از اتحادیه اروپا را بعنوان یک خودکشی اقتصادی توصیف می کنم. چرا باید از بازاری که تامین کننده دو سوم درآمدهاست خارج شد؟»

برکسیت مساوی خواهد بود با افت ارزش پوند در برابر دلار آمریکا و یورو، این روند به ضرر گردشگران بریتانیایی و به نفع توریستهایی خواهد بود که به این کشور سفر می کنند.

الکساندر گرانسون، کارشناس صنعت گردشگری گفت: «در صورت برکسیت گردشگران بریتانیایی تمایل کمتری به سفر خواهند داشت. اما از سوی دیگر جاذبه بریتانیا بعنوان یک مقصد گردشگری برای توریستهای خارجی بیشتر خواهد شد، با توجه به اینکه قیمتها نیز نسبتا ارزان تر هستند.»

تعداد گردشگران انگلیس در سال ۲۰۱۵ به رقم کمی بیش از ۳۶ میلیون نفر رسیده است. گردشگرانی که به این کشور سفر می کنند نظرات متفاوتی درباره برکسیت دارند.

یک گردشگر ایتالیایی می گوید: «من موافق برکسیت هستم. زیرا از نقطه نظر اقتصادی معنا دارد. با توجه به اینکه بریتانیا صاحب اقتصادی قوی تر نسبت به بیشتر کشورهای اروپایی است.»

اما گردشگری از آلمان مخالف خروج بریتانیا از اتحادیه اروپاست. به اعتقاد وی هدف اروپا اتحاد است و نه جدایی کشورها از یکدیگر.

ارسال نظرات