مسئول تعلیم و تربیت بسیج سپاه شاهرود گفت: برپایی حلقه های صالحین در پایگاه ها سدی در برابر نفوذ گسترده دشمن بر افکار و اعتقادات مردم ما و هدایت جامعه به سمت تقواست و توجه داشته باشید که زنده کردن یک انسان زنده کردن یک جامعه بشری است و این اصلی است که برعکس آن نیز صادق است.
کد خبر: ۸۶۹۴۵۷۶
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام سیدرضا مرتضوی مسئول تعلیم و تربیت بسیج سپاه شاهرود در گردهمایی هیئت عاشقان ولایت حوزه بسیج روستایی عشایری کربلا که با حضور 120 نفر از فرماندهان ،سرگروه ها و مربیان نظام صالحین و مسئولین تعلیم و تربیت پایگاه های بسیج به میزبانی پایگاه شهید محمدی روستای ده خیر بخش بسطام شاهرود برگزار شد، در سخنانی با گرامیداشت ماه ضیافت الله ،رمضان المبارک با اشاره به تقوا و اهمیت آن در زندگی انسان اظهار کرد: تقوا سبب رشد و تعالی انسان می شود و باید در همه زمینه ها تقوا داشت،چه تقوای سیاسی و چه تقوای اقتصادی و اجتماعی و چه تقوای فردی و خانوادگی و در تمام مسائل تقوا باید سربوحه کار انسان قرار گیرد.

وی افزود: در کار صالحین نگاه تعلیم و تربیتی باید باشد و تقوا نیز باید در این جا حضور پررنگی داشته باشد چرا که با تقوا می توان خود و دیگران را در عرصه تعلیم و تربیت رشد داد و شکوفا کرد.

مرتضوی با بیان اینکه امروز دشمنان ما بر طبل بی تقوایی می کوبند خاطر نشان کرد: امروز تلاش دشمن این است که تقوا را در جامعه از میان بردارد و بی بند و باری و بی اخلاقی را رواج دهد و جامعه را به سمت پرتگاه گناه ولنگاری هدایت نماید تا به مقاصد شوم خود برسد.

وی تصریح کرد: توان دشمنان در این عرصه توجه به نسل جوان و خانواده هاست و در این عرصه سرمایه گذاری فراوانی نموده اند و باید ما مراقب باشیم و در مقابل این هجمه گسترده دفاع جانانه و هدفمند را در دستور کار قرار دهیم.

مرتضوی با اشاره به حلقه های صالحین گفت: برپایی حلقه های صالحین در پایگاه ها سدی در برابر نفوذ گسترده دشمن بر افکار و اعتقادات مردم ما و هدایت جامعه به سمت تقواست و توجه داشته باشید که زنده کردن یک انسان زنده کردن یک جامعه بشری است و این اصلی است که برعکس آن نیز صادق است.

وی بیان کرد: ما باید هوشیار باشیم و تلاش کنیم تا حرکتی که در صالحین در رشد و شکوفا نمودن متربیان در پیش گرفته این از روی اخلاص و خدایی باشد که اگر اینگونه شد اثرگذار بوده و زنده کردن جامعه بشری است و ما باید بر حق خود ثابت قدم و استوار باشیم و ناامید نشویم همانطور که دشمن بر ظلم و پلیدی خود استوار است و این راه را با جدیت دنبال می کند.

مسئول تعلیم و تربیت بسیج سپاه شاهرود عنوان کرد: برگزاری حلقه های صالحین در بسیج باید به پرورش صالحین ختم شود و این هدف نهایی این نظام است و باید سرگروه ها و مربیان بدان توجه نموده و در این مسیر حرکت کنند.

وی با بیان اینکه الگوهای مختلفی در این راه داریم گفت: شهدا یکی از الگوهای تربیتی و هدایتی ما در مسیر صالحین است و باید تلاش کنیم سیره و زندگی شهدا را مطالعه و در حلقه ها بسط و گسترش دهیم و نوجوانان و جوانان را با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا نماییم.

مرتضوی ادامه داد: دشمنان ما از فرهنگ ایثار و شهادت می ترسند چرا که این فرهنگ آنها را 37 سال در برابر انقلاب اسلامی ایران ناکام گذاشته و امروز در آنسوی مرزها نیز در برابر آنها ایستاده و آنها را شکست داده است و برای آنان قابل تحمل نیست.

وی تاکید کرد: باید در حلقه های صالحین سیره و زندگی شهدا و بیانات رهبر فرزانه انقلاب به عنوان چراغ راه امت و نظام مورد توجه ویژه قرار گیرد چرا که این دو رکن امروز مورد هجمه شدید دشمنان داخلی و خارجی است و ما وظیفه داریم بر تعمیق و بسط و گسترش فرهنگ ولایتمداری و ایثار و شهادت تلاش نماییم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها