شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی شهرستان سبزوار به مناسبت درگذشت حسین آقا ممتحنی مشهور به حمید سبزواری بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۸۶۹۴۷۷۱
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۲
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی شهرستان سبزوار به مناسبت درگذشت استاد حمید سبزواری بیانیه‌ای صادر کرد که متن آن به شرح زیر است:

انّـا لله و انّـا الیه راجعون

«ایشان این هنر را در خدمت مردم و انقلاب و در خدمت بصیرت‌افزایی قرار داده است و این خیلی مهم است».

مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی)  در وصف استاد فرزانه مرحوم حمید  سبزواری

جامعه بزرگ شعر و هنر اسلامی؛ با ابراز تاسف امروز خبری جانکاه بر صدر اخبار ایران اسلامی قرار گرفت که متاسفانه غم بی پایانی را بر قلب هنر دوستان و دوستداران ادبیات فارسی و مردم انقلابی ایران اسلامی رقم زد و این خبر، خبر درگذشت استاد فرزانه حمید سبزواری بود.

حسین آقا ممتحنی مشهور به حمید سبزواری استاد بزرگی که رهبر معظم انقلاب در وصف ایشان فرمودند:

«شاعر گرامی ما آقای حمید سبزواری از پیشکسوتان و پیشروان این راه- شعر دوران انقلاب- است. زبان فاخر ، در شعر حمید ، با مضمون انقلابی و مکتبی ، آمیزه ای مطلوب و ارزنده پدید آورده و مجموعه شعر او در دیوان معاصر فارسی ، فصل رغبت انگیز و شایسته ای گشوده است.

همه می دانیم که استاد فرزانه حمید سبزواری شاعری متعهد و بدور ازحاشیه بود که فقط وامدار انقلاب اسلامی بوده و شعرهای ایشان در دوران حیات انقلابیشان بیشمار بوده که از آن جمله می توان به نمونه هایی نظیر خمینی ای امام – هم پای جلودار – خجسته باد این پیروزی و … و نمونه کتابهایی با عنوان سرود درد –سرود سپیده –سرودی دیگر – نو عاشقانه سفر کن –بانگ جرس  و … را میتوان نام برد.

استاد حمید سبزواری شاعری بود که در این عرصه خدمات بیشماری را از خود به یادگار گذاشت. مجاهدتهایی که از ایشان  چهره ماندگار ساخت و برای ایشان همین بس که امام خامنه ای (مدظله العالی) در وصف ایشان فرمودند: :”اینجانب از شاعر ارجمند به خاطر ارائه این مجموعه ی باارزش شعری- مجموعه شعر او در دیوان معاصر فارسی- ، به ادبیات مضبوط معاصر ، صمیمانه تشکر  می کنم و توفیق روز افزون ایشان را مسئلت می نمایم. ”

آرام آرام برگ های تاریخ انقلاب اسلامی ورق خورد و حیات این استاد در زندگی سراسر مجاهدتش نیز در حال گذر بود تا اینکه در روز ۲۲ خرداد سال ۱۳۹۵ خبر فوت این استاد فرزانه را در خود جای داد که دوستداران انقلاب و جامعه بزرگ ادبیات و شعر را متاثر از این واقعه ساخت و چه جانکاه است این خبر.

در پایان بسیج دانشجویی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی شهرستان سبزوار ضمن ارج نهادن به تلاشها و مجاهدتهای انقلابی استاد فرزانه حمید سبزواری درگذشت این استاد گرانقدر را به محضر رهبر فرزانه انقلاب حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی) ، جامعه ادبیات و مردم انقلابی و ولایتمدار شهرستان و خانواده محترم ایشان تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن فقید سعید علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر را خواهان است. « شادی روحش صلوات»

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی شهرستان سبزوار

ارسال نظرات
پر بیننده ها