همزمان با روز عید سعید فطر

عمده فروشان مواد غذایی و جوشکاران خرم آباد به خارج از شهر منتقل می شوند

فرماندار گفت: عمده فروشان و جوشکاران خرم آباد همزمان با روز عید سعید فطر به خارج از شهر منتقل می شوند.
کد خبر: ۸۶۹۴۷۸۱
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج ازلرستان، خجسته پور در جلسه انتقال صنوف عمده فروش مواد غذایی و جوشکار خرم آباد به خارج ازمحدوده شهر، که در فرمانداری برگزار شد، گفت: کلیه واحدهای عمده فروشی مواد غذایی و جوشکاری نقاط مختلف خرم آباد همزمان با روز عید سعید فطر به محدوده خارج از شهر منتقل می شوند.

وی افزود: البته انتقال این صنوف از هم اکنون قابل اجراست اما به خاطر رفاه حال مردم در ماه مبارک رمضان این جابجایی را به روز عید سعید فطر موکول می کنیم.

فرماندار خرم آباد گفت: انتقال بخشی از صنوف مزاحم و آلاینده به خارج از شهر که در حال حاضر عمده فروشان مواد غذایی و جوشکاران در اولویت هستند موجب می شود که این واحدها متضرر شوند و با این حال ضرورت دارد که تمام واحدهای مشابه به خارج از شهر منتقل شوند.

خجسته پور تصریح کرد: برای رونق گرفتن کسب و کار عمده فروشان مواد غذایی پس از انتقال این واحدها به خارج از محدود شهر باید عمده فروشان فاقد مجوز پلمپ و با افرادی که به صورت سیار و بدون داشتن مجوزهای قانونی اقدام به پخش مواد غذایی در بین واحدهای خرده فروشی می کنند برخورد قانونی شود.

وی با بیان اینکه پس از انتقال عمده فروشان مواد غذایی به خارج از محدوه شهر خرم آباد اگر خرده فروشان مواد غذایی از پخش کنندگان فاقد مجوز مواد غذایی اجناس خود را خریداری کنند با آنها برخورد قانونی می شود، اظهار داشت: بعضا این افراد اقدام به پخش کالای قاچاق و مواد غذایی ناسالم می کنند و با این حال باید اتاق اصناف و اتحادیه مربوطه خرده فروشان مواد غذایی را نسبت به ممنوعیت خرید اجناس از پخش کنندکان فاقد مجوز مواد غذایی آگاه کنند.

فرماندار خرم آباد گفت: از سرمایه گذار مجتمع صنوف قاضی خرم آباد نیز انتظار داریم که زیرساخت های لازم برای انتقال صنوف مزاحم و آلاینده ای که مایل به ادامه فعالیت در این مجتمع هستند را فراهم کند.

وی با بیان اینکه شخصا موضوع انتقال واحدهای عمده فروشی مواد غذایی و جوشکاران را به خارج از محدوده شهر را پیگیری می کنم، افزود: با توجه به اینکه اخطارهای لازم به عمده فروشان مواد غذایی و جوشکاران داده شده است و با این حال در صورت عدم انتقال هیج عذری در زمان پلمپ واحدهای متخلف پذیرفته نمی شود.

فرماندار خرم آباد با بیان اینکه ما هیچ اصراری نداریم که عمده فروشان مواد غذایی و جوشکاران به مجتمع صنوف قاضی منتقل شوند، افزود: در بند 20 ماده 55 قانون شهرداری ها آمده است که شهرداری ها در درجه اول نباید اجازه دهند که صنوف مزاحم و آلاینده در شهرها ایجاد شوند و اگر واحدی نیز قبل از این قانون که مربوط به قبل از انقلاب است به وجود آمده است شهرداری ها باید پس از طی مراحل قانونی و دادن مهلت اقدام به پلمپ، تخریب و یا انتقال واحد صنفی کنند و با این حال اگر شهرداری خود در خصوص صنوف عمده فروشان مواد غذایی و جوشکاران قانون را رعایت نکرده است باید عذر خواهی کند در غیراین صورت قانون باید مر قانون اجرا شود.


ارسال نظرات