رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت : وقفه ایجاد شده در فرایند تولید کارخانه کاشی و سرامیک حافظ، به خاطر دوره زمانی تنفسی است که مدیران این کارخانه برای نوسازی خط تولید خود با هدف ارائه فناوری جدید تولید کاشی در شرایط رکود بازار مسکن مطالبه کرده اند.
کد خبر: ۸۶۹۴۷۸۵
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج،  علی همتی در نشستی خبری تایید کرد که کارخانه کاشی حافظ خط تولید را متوقف کرده است و در عین حال از قول های مدیران این واحد صنعتی برای حفظ اشتغال و معیشت کارگران در شرایط توقف موقت فعالیت سخن گفت.
پیش از این، فعالیت این کارخانه دوشنبه 14 دی 94 به علت قطعی جریان گاز ناشی از بدهی 10 میلیارد و 500 میلیون ریالی به شرکت گاز استان فارس متوقف شده بود که در نهایت با توافق صورت گرفته از شامگاه شنبه 19 دی 94 وصل و زمینه از سرگیری فعالیت خط تولید فراهم شد اما باری دیگر، دهه دوم اسفند 94 فعالیت این کارخانه متوقف شد و این توقف فعالیت تاکنون ادامه داشته است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس درباره تلاش ها برای کمک به این واحد تولیدی گفت: مشکلات کارخانه کاشی و سرامیک حافظ تاکنون افزون بر سه مرتبه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان بررسی شده است.
همتی گفت: باید توجه داشت که همه کارخانه های تولیدکننده کاشی و سرامیک کشور به دلیل راکد بودن بازار مسکن با مشکلات و فشار سنگینی روبرو هستند.
دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهار کرد: بنا به گفته مسئولان کارخانه کاشی حافظ، در این شرایط یک و نیم میلیون مترمربع کاشی تولیدی این کارخانه در انبارهای این کارخانه موجود است و اگر بخواهد تولید را ادامه دهد، ماهانه 20 میلیارد ریال از سرمایه این شرکت روانه انبار خواهد شد و آن هم در شرایطی که محصولات این شرکت در شرایط رکود بازار مسکن، با مشکل کمبود تقاضا مواجه است.
همتی گفت: مدیران این شرکت تضمین داده اند که حقوق کارگران را در شرایط توقف خط تولید به صورت ماهانه پرداخت می کنند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس اظهار کرد: به گفته این مدیران، یکسری تجهیزات برای خط تولید جدید کارخانه کاشی حافظ در حال طی مراحل ترخیص و امور گمرکی در بندرعباس است و با نصب این خط جدید، فعالیت تولید را از سر خواهند گرفت.
وی ادامه داد: مدیران شرکت کاشی و سرامیک حافظ به مسئولان استان در ارتباط با حفظ اشتغال موجود در این کارخانه تضمین داده اند.
همتی اظهار کرد: مدیران این کارخانه را به عنوان افرادی با تجربه می شناسیم که هم اینک اداره واحدهای تولیدی دیگر در کشور با ظرفیت اشتغال افزون بر پنج هزار نفر را برعهده دارند و باید توجه داشت که شرایط کارخانه کاشی حافظ متاثر از شرایط بازار مسکن و وضعیت صادرات محصولات این کارخانه است.
کارخانه کاشی و سرامیک حافظ که سال 1355 در زمینی به وسعت 41 هکتار آغاز به کار کرد، در 25 کیلومتری شمال مرکز استان فارس و در ورودی شهر زرقان از بزرگراه شیراز – اصفهان واقع است
ارسال نظرات