قیمت نفت با تمرکز بر احتمال خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در معاملات امروز با 71 سنت کاهش 49.64 دلار در هر بشکه فروخته شد.
کد خبر: ۸۶۹۴۷۸۶
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج،  به نقل از رویترز، قیمت نفت خام در مبادلات آسیایی کاهش یافت چراکه سرمایه‌گذاران نشانه‌های فشار بر بازار را نادیده گرفتند تا بر نگرانی در مورد رشد اقتصادی جهانی و کاهش یک شبه بازارهای بورس به علت احتمال خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تمرکز کنند.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 71 سنت کاهش 49.64 دلار فروخته شد و برای چهارمین جلسه متوالی کاهش یافت.

نفت خام آمریکا نیز با 76 سنت کاهش 48.12 دلار در هر بشکه فروخته شد که این نوع نفت نیز چهارمین روز کاهنش متوالی خود را ثبت کرد.

میهیر کاپادیا، تحلیلگر بازار نفت در این رابطه گفت: «وضعیت بدون ریسک که چند روز است در بازار فراگیر شده بر قیمت نفت تاثیر گذاشته است. تضعیف بازارهیا آسیا و تقویت ارزش دلار قیمت نفت برنت را به کمتر از 50 دلار بازگردانده است.»

کاپادیا افزود: «برخی دیدگاه‌ها وجود دارد که بهبود اخیر قیمت‌ها به علت موضوعات موقتی مربوط به عرضه بوده است و ناشی از تقویت تقاضا با پشتوانه بهبود رشد اقتصادی نبوده است.»

رای انگلیسی‌ها برای خروج از اتحادیه اروپا که «بِرِگزیت» نامیده می‌شود ممکن است که اروپایی‌ها را دوباره به رکورد بازگرداند و فشار بیشتری بر اقتصاد جهانی وارد کند.

نگرانی در مورد رشد اقتصادی چین نیز بر احساس حاکم بر بازار نیز تاثیر گذاشته است و به انداز کافی قوی بود که نشانه‌های افزایشی نظیر پیش‌بینی دولت آمریکا مبنی بر ادامه کاهش تولید نفت شیل در ماه جولای را کنار بگذارد.

همچنین اوپک روز دوشنبه پیش‌بینی کرد بازارهای جهانی نفت در نیمه دوم 2016 متوازن‌تر خواهد شد.     

ارسال نظرات