رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان لرستان:
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان لرستان گفت: باند سرقت در خرم‌آباد متلاشی و پنج سارق دستگیر شدند.
کد خبر: ۸۶۹۴۷۹۴
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج و به نقل از روابط عمومی فرماندهی نیروی انتظامی لرستان سرهنگ عباس نظری رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان لرستان از انهدام باند سارقان و دستگیری پنج نفر در خرم‌آباد خبر داد و اظهار داشت: در پی وقوع یک فقره سرقت به عنف خودرو نیسان حامل بار کفش و کتانی در محور خرم‌آباد - چگنی، پرونده در دستور کار کارآگاهان اداره عملیات ویژه آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: با تحقیقات گسترده و انجام کارهای اطلاعاتی و فنی، مأموران عملیات ویژه آگاهی موفق به شناسایی اعضای باند و محل اختفای آنان شده و پس از هماهنگی لازم با مقام قضایی در یک عملیات غافلگیرانه باند مذکور را دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان لرستان عنوان کرد: در بازرسی از منازل و مخفیگاه آنان کلیه اموال سرقتی شامل 900 جفت کفش و کتانی و خودروی نیسان سرقتی در یکی از روستاهای اطراف خرم‌آباد، کشف که با هماهنگی مراجع قضایی به مالباخته تحویل داده شدند.

وی بابیان اینکه باند متلاشی‌شده جهت سیر مراحل قانونی، تحویل مقام قضایی شدند تصریح کرد: از سارقان سه دستگاه خودرو پژو پارس، سمند و وانت‌بار که در امر سرقت استفاده‌شده توقیف و متهمان حرفه‌ای که دارای چندین فقره سابقه سرقت هستند به‌ محض دستگیری، تعداد زیادی مالباخته از آنان اعلام شکایت کردند.

توقیف 781 دستگاه وسیله نقلیه متخلف در خرم‌آباد

سرهنگ حسین نجفی فرمانده انتظامی خرم‌آباد اظهار داشت: 781 دستگاه موتورسیکلت و خودرو متخلف طی سه‌ماهه امسال در این شهرستان توقیف شد.

وی بابیان اینکه مأموران انتظامی این فرماندهی طرح ارتقاء امنیت اجتماعی را در نقاط جرم خیز و آلوده این شهرستان به اجرا گذاشتند افزود: مأموران انتظامی خرم‌آباد موفق شدند در سه‌ماهه امسال 274 دستگاه خودرو و 507 دستگاه موتورسیکلت متخلف را توقیف کردند.

فرمانده انتظامی خرم‌آباد عنوان کرد: پارک‌ها و تفرجگاه‌ها مکان‌های عمومی هستند و مأموران انتظامی این فرماندهی با حضور فعال در این مکان‌ها امنیت شهروندان را ایجاد می‌کنند.

کشف 34 دستگاه وسیله نقلیه سرقتی در بروجرد

سرهنگ علیرضا دلیری فرمانده انتظامی بروجرد از کشف 34 دستگاه خودرو و موتورسیکلت مسروقه در اجرای طرح مبارزه با سرقت طی دوماهه نخست امسال در شهرستان بروجرد خبر داد و اظهار داشت: مأموران انتظامی این شهرستان با تلاش شبانه‌روزی و اجرای طرح‌های متعدد ازجمله ارتقاء امنیت اجتماعی و مبارزه با سرقت طی دوماهه نخست امسال موفق شدند 18 خودرو و 16 موتورسیکلت مسروقه را شناسایی و کشف کنند.

وی افزود: در این مدت 23 فقره سرقت اماکن شخصی و کیف‌قاپی، 86 فقره محتویات داخل خودرو، 78 فقره منزل و 53 فقره جیب‌بری، کش و روزنی، احشام و مغازه و سایر سرقت‌ها 48 فقره را کشف و 94 نفر دستگیر کنند.

کاهش 13درصدی وقوع سرقت در خرم‌آباد

سرهنگ حسین نجفی فرمانده انتظامی خرم‌آباد اظهار داشت: با توجه به اینکه یکی از اولویت‌های اصلی پلیس خرم‌آباد، کاهش سرقت و برقراری امنیت کامل در سطح شهرستان است با افزایش گشت‌های انتظامی به‌ صورت آشکار و پنهان در سطح خرم‌آباد درصدد هستیم تا از وقوع احتمالی هرگونه جرم به‌ ویژه سرقت، جلوگیری شود.

وی افزود: با تدابیر صورت گرفته در سه‌ماهه نخست سال جدید نسبت به مدت مشابه سال گذشته وقوع سرقت در خرم‌آباد 13 درصد کاهش‌یافته است.

فرمانده انتظامی خرم‌آباد بابیان این‌که استفاده از تجهیزات ایمنی به‌ روز، عامل مؤثر در کاهش وقوع سرقت است عنوان کرد: شهروندان منازل و مغازه‌های خود را به این‌گونه وسایل مجهز کنند چراکه تجهیزات ایمنی علاوه بر این‌که وقوع سرقت را کاهش می‌دهد، در تسهیل دستگیری سارقان به پلیس کمک شایانی می‌کند.

مصالحه 44 درصدی پرونده‌های مشاوره در شهرستان دورود

سرهنگ هدایت الله حسنوند فرمانده انتظامی دورود با اشاره به موفقیت طرح مشاوره و مددکاری رایگان در کلانتری‌ها و مصالحه بیشتر پرونده‌های ارجاعی اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون 44درصد پرونده‌های ارجاعی از دوایر قضایی به دایره مشاوره و مددکاری اجتماعی منجر به سازش بین طرفین شده است.

وی افزود: از ابتدای سال تاکنون بیش از 80 مورد مشاوره صورت گرفته است؛ ارجاع پرونده‌ها و ایجاد سازش بین طرفین آن از دغدغه‌های پلیس بوده و علاوه بر کاهش حجم کار مأموران، از ورود پرونده‌ها به مراجع قضایی جلوگیری می‌کند.

فرمانده انتظامی دورود عنوان کرد: حجم قابل‌توجهی از این پرونده‌ها با موضوع اختلاف خانوادگی، جرائم مالی، اختلافات ملکی و تصادفات منجر به سازش شده است.


ارسال نظرات