معاون آموزش‌وپرورش استان لرستان:

همایش نخبگانی قرآنی در استان لرستان برگزار می‌شود

معاون آموزش‌وپرورش استان لرستان گفت: همایش بزرگ نخبگانی قرآنی شهریورماه امسال در استان لرستان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۶۹۴۷۹۶
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، با اشاره به برگزاری همایش نخبگان قرآنی در استان اظهار داشت: این همایش بزرگ شهریورماه امسال با حضور دانش‌آموزانی که از ابتدای انقلاب تا به امروز در مسابقات قرآنی مدارس حائز رتبه ملی و بین‌المللی شده‌اند برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری همایش نخبگان قرآنی را استفاده از نظرات آن‌ها و مطرح کردن نقش قرآن پیشرفت زندگی دانست و افزود: تاکنون 250 نفر برای حضور در این همایش ثبت‌نام کرده‌اند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش لرستان به برگزاری گفتمان دینی دانش‌آموزان جهان اسلام اشاره کرد و گفت: این همایش در سال تحصیلی 95-96 با حضور 10 کشور مسلمان جهان در استان لرستان برگزار می‌شود.

وی بابیان اینکه چهار هزار و 748 آموزشگاه در استان لرستان وجود دارد، عنوان کرد: از سه هزار و 980 آموزشگاهی که فضای مدرسه‌ای دارند هزار و 440 مورد دارای نمازخانه هستند.

یوسفوند تعداد نمازخانه‌های مستقل در آموزشگاه‌های استان را به‌استثنای مدارس غیرانتفاعی650 مورد برشمرد و بیان کرد: در مابقی آموزشگاه‌ها در فضای مشترک مانند کلاس درس، سالن و حیاط مدرسه اقامه نماز می‌شود.

وی بابیان اینکه هزار و 350 آموزش گاه فاقد نمازخانه هستند، تصریح کرد: این آموزشگاه‌ها اکثر قدیم ساز و تخریبی هستند که غالباً در روستاها و مناطق کم‌جمعیت‌اند و اگر حضور خیران باشد این ظرفیت وجود دارد که این مدارس نیز ساخته شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش لرستان با بیان اینکه امسال 100 نمازخانه از طرف استانداری لرستان در آموزشگاه‌های فاقد نمازخانه احداث می‌شود،گفت: برای احداث نمازخانه در دیگر مدارس نیز در حال رایزنی با قرارگاه خاتم‌الانبیاء هستیم و از طرفی برای مشارکت خیران نیز در این امر جلساتی برگزارشده که در صورت همکاری خیران و استفاده از ظرفیت آن‌ها می‌توان نمازخانه‌های بیشتری اضافه کرد.

وی به برگزاری مسابقات 9 گانه قرآنی در سال تحصیلی 94-95 اشاره و اظهار داشت: سال گذشته از 312 هزار دانش‌آموز لرستانی 165 هزار نفر در مسابقات قرانی شرکت کردند که در این زمینه 9 دادن آموز لرستانی رتبه‌های نخست کشوری را کسب کردند.

یوسفوند به برگزاری مسابقات قرآنی در 9 رشته قرائت قرآن، حفظ موضوعی قرآن، اذان، احکام، صحیفه سجادیه، نهج‌البلاغه مسابقه ویژه دانش‌آموزان و فرهنگیان اشاره کرد و افزود: مرحله آموزشگاهی و استانی مسابقات قرآنی در استان برگزارشده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش لرستان عنوان کرد: برای مرحله کشوری دانش‌آموزان برگزیده استان بعد از ماه مبارک رمضان به خراسان رضوی و همدان اعزام می‌شوند.


ارسال نظرات